Hallo!
Nou, gisteren met mijn geweten (in de vorm van een vriend genaamd Richard) ben ik naar Oldebroek geweest. Het leek mij niet verstandig om alleen te gaan. Ik ben namelijk snel enthousiast, en dan sta ik niet in voor mijn eigen daden.
De reis in het paarse Golfje verliep goed en ik had het steunpunt zo gevonden. Ik kreeg een warm onthaal door Ite, Michiel een hoop andere aanwezige BMW-gekken (mede getriggerd door het gebak en (reserve) stroopwafels
). Wat een mooie werkplaats, het ademt passie voor auto's. En wat een aan- en afloop van mensen zeg!!
Toen ik daar rondliep had ik al snel gezien dat een E23 misschien iets te veel van het goede is voor mij. Heel mooi hoor, maar ik zag mijzelf niet in zo'n dikke kolos rijden. De E28 520i die er stond des te meer. De vormen zijn wat gemoedelijker en de auto sprak mij gewoon wat meer aan.
Het nadeel van de enkele E28 die er stond was auto was dat hij niet het meest geschikt zou zijn voor een oldtimer-newb als ik. Er moet simpelweg nog te veel aan gebeuren om hem betrouwbaar en veilig te maken. Michiel rade hem dus eigenlijk af. Hij legde uit dat: als je je laat leiden door emoties, dan zal je nadelen van een auto eerder snel wegwuiven. Daar moest ik mij voor hoeden. Toch was het handig dat de auto er stond. Zo kon Michiel mij goed uitleggen waar ik moet letten bij het op waarde schatten van een E28. Wat is te vervangen, en wat mag beslist niet verroest zijn. In korte tijd heb ik veel kennis op gedaan. De auto was niet verzekerd, dus van een echte proefrit is het niet gekomen.
Ik had van tevoren al geplant hoe ik aan rijervaring in een E28 kon komen. Namelijk: ik had op Marktplaats een E28 gevonden die redelijk in de buurt stond, in Twello. Nog gezellig even gepraat met wat oldtimer-fanaten, Michiel en Ite hartelijk bedankt, en op naar Twello! Ik was van plan de verkoper duidelijk te maken dat ik eigenlijk niet direct ge