Het is nu do 27 feb 2025, 23:41

En weer eentje erbij....

Alle onderwerpen (het vroegere Koetjes en Kalfjes)
  • Auteur
  • Bericht

Robby

Master

En weer eentje erbij....

Berichtvr 20 jan 2012, 22:20

Nummer 5, een Espace als donor, onze eigen Espace heeft veel schade opgelopen bij de laatste keer dat de distributie knapte, dus op zoek naar een andere motor.
Dat valt dus vies tegen om een blok te vinden met dezelfde motorcode, uiteindelijk 1 gevonden voor de prijs van 1100 euro (die is gek) kreeg ik wel 150 terug voor mijn oude blok.
Dus toch maar even verder gezocht, en nou heb ik voor minder geld een complete Espace met apk en goed blok met weinig km`s die ook nog op exact dezelfde datum op kenteken is gezet als de mijne. Morgen ophalen, blok over lepelen, en de donor in onderdelen verkopen.

Afbeelding
BMW 528i 1996
BMW 635 CSi 1984
Kawasaki ZX10 1989
BMW 525d high executive
Image

ErikAnton

Professional

Re: En weer eentje erbij....

Berichtvr 20 jan 2012, 22:25

is het dan niet makkelijker om met de goede espace te gaan rijden.......scheelt een hoop werk.
Plezier met sleutelen in elk geval!
Groeten Erik

Robby

Master

Berichtza 21 jan 2012, 14:13

Tis goedkoper om het blok over te zetten, anders moet ik in de blauwe lpg3 laten bouwen en dat kost meer, de mijne is al lpg3
BMW 528i 1996
BMW 635 CSi 1984
Kawasaki ZX10 1989
BMW 525d high executive
Image

BM_Whale

Die hard

Berichtza 21 jan 2012, 14:48

Hoe oud is de LPG3 installatie? Wellicht makkelijker en goedkoper om die installatie over te zetten naar de nieuwe auto. Veel succes met sleutelen.

PayDay

Master

Berichtza 21 jan 2012, 16:35

BM_Whale schreef:Hoe oud is de LPG3 installatie? Wellicht makkelijker en goedkoper om die installatie over te zetten naar de nieuwe auto. Veel succes met sleutelen.

Een G3 installatie krijg je zelf nooit op kenteken. Zelfs de RDW kan dit niet!
Alleen een lpg-inbouw station kan dit.
Image
Best in Life is TURBO-drive!!!

Robby

Master

Berichtza 21 jan 2012, 20:19

En daar komt nog bij dat de mijne meer opties heeft, en verder technisch helemaal goed is, en volgens mij zit er bij de blauwe nog wel wat apk werk aan. Maar goed....ik heb het wel overwogen. Ik zet iig alle stoelen over want die zijn bij de blauwe nog als nieuw (zie je niet vaak bij een Espace) en de twee achter velgen gaan bij mij voorrop want die zijn nog mooi en er zitten twee zeer goede banden op. Er zit ook een achterklep op waarvan de ruit apart te openen is, maar die moet dan wel even grijs gespoten worden.
BMW 528i 1996
BMW 635 CSi 1984
Kawasaki ZX10 1989
BMW 525d high executive
Image

zerotolerance

Professional Goud

Berichtza 21 jan 2012, 20:22

Dat je nog aan de Renault durft :mrgreen:

PayDay schreef:Een G3 installatie krijg je zelf nooit op kenteken. Zelfs de RDW kan dit niet!

Dat mag je uitleggen. Een inbouwer bepaald of de RDW G3 op het kenteken zet? Lijkt mij dat de RDW de hoogste instantie is op dit gebied.

En volgens deze pagina kan het gewoon

Robby

Master

Berichtza 21 jan 2012, 20:42

zerotolerance schreef:Dat je nog aan de Renault durft :mrgreen:

Tja....op de een of andere manier kom ik steeds weer bij die rare fransen uit.
Een Espace Phase3 is toch een hele praktische auto die relatief goedkoop rijdt (mits de distributie vervangen word zoals het hoort en niet zoals die klojo`s in Kroatie :angry: )
en een Phase4 is ook wel mooi maar ook gelijk weer 200kg zwaarder. Zolang onze drie meiden nog mee moeten wil ik toch Espace blijven rijden.
BMW 528i 1996
BMW 635 CSi 1984
Kawasaki ZX10 1989
BMW 525d high executive
Image

PayDay

Master

Berichtma 23 jan 2012, 10:08

zerotolerance schreef:
PayDay schreef:Een G3 installatie krijg je zelf nooit op kenteken. Zelfs de RDW kan dit niet!

Dat mag je uitleggen. Een inbouwer bepaald of de RDW G3 op het kenteken zet? Lijkt mij dat de RDW de hoogste instantie is op dit gebied.
[/url]

De enige manier om met een auto in de G3 regeling te vallen is wanneer je een G3-verklaring kunt overleggen.
De G3-verklaring wordt verstrekt door de fabrikant van het LPG-systeem.
Wanneer jij zelf een installatie inbouwt of een auto uit het buitenland haalt zit er dus geen G3-verklaring bij. Je krijgt dan dus alleen G op kenteken.
De auto zal, indien mogelijk, omgekeurd kunnen worden dmv een G3-zichtkeuring die alleen bij een inbouwstation kan worden uitgevoerd. Zij zullen dan de benodigde papieren kunnen aanvragen bij de fabrikant van het LPG-systeem.
Echter, indien het LPG-systeem in NL onbekend is, is het dus vrijwel onmogelijk om de auto G3 gekeurd te krijgen.
Wij zitten hier vlak aan de grens en het komt regelmatig voor dat handelaars of particulieren een auto uit Duitsland importeren met een LPG-systeem. Na de RDW-keuring komen ze dan bij ons terecht omdat ze in het dure G tarief vallen en graag voor de G3-regeling in aanmerking willen komen.
Vaak wil het gebeuren dat er in het betreffende voertuig een "moekiefoekie" of "polski blobski" systeem gemonteerd zit en dan ben je dus mooi de Sjaak. Helaas pindakaas. Plus dat wij aan dergelijke systemen geen onderhoud kunnen en willen uitvoeren.
Image

zerotolerance

Professional Goud

Berichtma 23 jan 2012, 10:21

Wie bepaalt de G3 status? De fabrikant of de RDW?

Wat je dus eigenlijk zegt is dat de informatie in mijn link niet klopt.

PayDay

Master

Berichtma 23 jan 2012, 12:25

De fabrikant laat zijn systeem testen of dit aan de G3-eisen voldoet. Als dat zo is wordt er een G3-verklaring afgegeven voor het betreffende systeem in de auto. Dit wordt niet door de RDW getoetst.
Als jij een G3-verklaring laat zien bij invoer dan wordt natuurlijk wel G3 op kenteken gezet.
Het is natuurlijk niet de taak van de RDW om uit te zoeken wat voor LPG-systeem in een auto is gebouwd en wat daar de voorschriften voor zijn. Als jij in aanmerking wil komen voor de G3 korting zul jij aan moeten tonen dat jouw auto daaraan voldoet!
Image

zerotolerance

Professional Goud

Berichtma 23 jan 2012, 12:39

Keer terug naar Allerlei