Dank jullie wel voor jullie reacties!
Ik begin al een idee te krijgen welk type ik graag wil , al zeg ik er wel bij dat ik bepaalde delen van andere typen wel weer mooier/praktischer vind . De Sharknose vind ik gewoon echt mooi ,de neus van type 3 is minder mooi . Ik wil wel zeker een injectie model. Het dashboard en klokken van type 1 vind ik schitterend . Dashboard en klokken van type 2 ben ik niet zo weg van , type 3 dashboard en klokken vind ik daarentegen wel weer mooi . Ik heb al gelezen dat type 1 wel wat gevoeliger voor roest is. Als het een type 1 wordt , dan dus zou ik het liefste een 733i hebben . Ook wil ik op LPG gaan rijden , alleen type 1 en 2 hebben geen geharde klepzetels . Wel heb ik gelezen hier op het forum dat het met het gebruik van flashlubes de slijtage wel meevalt . Het is dan wel het overwegen waard om gewoon te rijden en tegen de tijd dat de cilinderkop versleten is, er een kop met een bouwjaar van 84-86 op te laten zetten.
De cilinderinhoud vind ik niet zo heel belangrijk , als er een mooie sharknose 728i full options met airco , electrische ramen , leren interieur voorbij zou komen dan zou ik er mn neus niet voor ophalen , maar eenzelfde 732i of 735i ook niet . Gelukkig las ik ook dat er een soort overgangsmodellen zijn zoals een zwitser waar men het over op het forum had , type 2 sharknose met type 3 dashboard en klokken , dus wie weet wat ik nog ga tegenkomen .
Ik heb de laatste 8 jaar automaat gereden , ik moet zeggen , dat is me erg goed bevallen . Toch zou ik liever mn toekomstige e23 handgeschakeld willen hebben . Is toch wel een stuk sneller maar heb niet de intentie om er veelvuldig mee te gaan scheuren .
Ik heb wel wat leuke auto's gezien , inderdaad de keus is niet erg ruim helaas , het aanbod is niet erg groot
. Ik zal de wat links ernaar op het topic ''gespot'' zetten en ben zeer benieuwd wat jullie ervan vinden.