Ik heb jarenlang op motoren geracet, sinds een jaar of 2 ermee gestopt.
Zoals ik al zei, afgelopen vrijdag naar Heerlen afgereisd om mijn nieuwe auto op te halen.
Toen ik de auto zag staan, was ik meteen verkocht.
Van binnen zeer weinig slijtage, wel een hele smerige dakbekleding. De stoelen zijn een beetje doorgezakt en de kilometerteller doet het niet.
Maar ja, ik wilde hem hebben, dus meteen gekocht. Van tevoeren wel een proefrit gemaakt, heb niets bijzonders gemerkt.
Onderweg naar huis, op de snelweg dus, zag ik dat de auto behoorlijk rookt met gas loslaten en opeens horde ik een tikkend geluid uit de motorblok komen. Een bekend geluid van een versleten drijfstang lager, duuur.
Tja, had ik beter moeten opletten voordat ik hem gekocht heb. Wat nu? Nu heb ik een afspraak in Tilburg voor een volledig gereviseerde motorblok, dus 0km.
Donderdag naar de car-cleaning om de interieur te laten reinigen, zaterdag krijgt de auto een "hart_transplantatie" voor hopelijk nog een paar ton-kilometers.
O ja, meteen 4 nieuwe
remschijven en een nieuwe koppeling in laten zetten.
Ik weet dat dit allemaal veel geld kost, meer dan de wagen het werkelijk waard is, maar ja. Ik ben een liefhebber, moet kunnen toch;-)
Hopelijk binnenkort wat meer nieuws.