Het is nu ma 25 nov 2024, 01:19


ontsteking dual curve

Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
  • Auteur
  • Bericht
Offline

pp!

Pro

  • Berichten: 184
  • Geregistreerd: do 02 jul 2009, 18:34
  • Woonplaats: A'dam

ontsteking dual curve

Berichtma 19 maart 2012, 18:13

ik vraag me af of iemand ervaring heeft met Dual Curve of iets soortgelijke systemen??
gaat om de ontstekingvervroeging ivm LPG, laagtoerig moet ze vroeger... maar wil ook op benzine goed rijden.. is een systeem voor ( DualCurve) maar niet meer leverbaar, en 123 ignition doet niets voor M30 blokken... iemand?? :?: :idea:
Offline

Street legal

Professional

  • Berichten: 1680
  • Geregistreerd: za 25 jul 2009, 11:34
  • Woonplaats: Lelystad

Re: ontsteking dual curve

Berichtma 19 maart 2012, 19:30

http://www.ebay.com/itm/Dual-Curve-Ford ... es&vxp=mtr

Zo'n setje bedoel je. Wat je zou kunnen doen(weet niet welke e23 je hebt) is de motronic vervangen door Megasquirt, en dan dmv de benzine/lpg switch twee curves inprogrammeren. Ik weet uit de racerij dat er ook andere merken motormanagement zijn(KMS o.a) die voor de snelle jongens ook meerdere programma's met een draaiknop beschikbaar hebben in een box.
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image
Offline

BM_Whale

Die hard

  • Berichten: 331
  • Geregistreerd: vr 19 nov 2010, 23:31
  • Woonplaats: Helmond

Re: ontsteking dual curve

Berichtma 19 maart 2012, 22:40

Meer informatie over de MegaSquirt in combinatie met de BMW motoren is te vinden op het E28 forum. Zeer interessante lange topic over het gebruik van de MegaSquirt. Ben zelf ook zeer geinteresseerd en ga binnenkort mijn MegaSquirt bestellen.

http://www.e28forum.nl/viewtopic.php?f=29&t=3079

Groeten, Pieter
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4170
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: ontsteking dual curve

Berichtma 19 maart 2012, 23:26

@pp;

Jij heb een 728i die al vacuumvervroeging gebruikt. Als je een vacuumsolenoid tussen de achterste vacuum slang zet zou je hem al genoeg moeten kunnen regelen. Die solenoids zitten ook op het kachelhuis.

Dit grapje kan alleen op een L-Jetronic. Dus niet op een Motronic !
Freude am Fahren
Offline

pp!

Pro

  • Berichten: 184
  • Geregistreerd: do 02 jul 2009, 18:34
  • Woonplaats: A'dam

Re: ontsteking dual curve

Berichtma 19 maart 2012, 23:56

dank Cees, maar sinds ik je nieuwe brandstofrelais erop heb zijn de waardes van LPG ECU beetje in de war...
morgen maar even aan de comp. om opnieuw in te stellen... nu bij 65 gr. celcius en meer dan 1500 rpm pas op LPG, maar stationair nogal veel rpm's ( 1200-1400) maar op benzine gewoon 800-900....beetje weg kwijt.. en ik en electronica :shout: :naughty: :dizzy: :rolleyes: :pray: :pray:
als ik haar weer op orde heb maar een keer naar Soest voor een troetelbeurtje ( heb je ook leenvoitures Cees?)

Keer terug naar Motorisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten

cron