![Offline Offline](./styles/we_universal/imageset/nl/icon_user_offline.png)
![Image](http://www.bmwe23.nl/upload/foto/44767797.jpg)
Deze klep moet reageren op luchtdruk. Eerst maar eens kijken of je klep gangbaar is.
Als het klepje mooi gelijkmatig opent en sluit dan komt het aan op het controleren van de lifthoogte. Aangezien ik geen idee heb bij welke druk het klepje open moet gaan, kan ik alleen adviseren om twee kleppen te vergelijken.
Als je twee kleppen gaat vergelijken dan is het volgende de betrouwbaarste aanpak. Gebruik een honderdsten klokje om de klepheffing te meten, en een nauwkeurige drukregelaar om de druk in te stellen. Bij het verhogen van de druk komt de klep in beweging, verstel je drukregelaar tot je de druk bereikt waarmee 1 mm klepheffing ontstaat. Doe dit met beide kleppen. De gemeten drukwaardes kun je vergelijken om te zien of een andere klep eerder opent en daarmee het turbotoerental eerder afregelt.
Wat ik zo kan bedenken: Klep gaat niet of te laat open, turbo toerental te hoog, vuldruk te hoog, elektronica grijpt in, reduceert de brandstof toevoer (minder brandstof) als bescherming van je turbo, turbo toerental daalt, turbo toerental goed, brandstof toevoer wordt weer vrijgegeven, cyclus herhaalt zich. Motor begint te stotteren.