Ik heb al een tijdje dat de auto zijn koelvloeistof kwijtraakt, maar zag verder niets.
Een paar keer waarschuwingslampje geweest van koelvloeistof.
Bijgevuld en meer kon ik niet vinden
Nu zie ik dat de motorolie witter is onder de dop.
En met 600 km per week is dat niet door kleine stukjes
400 worden er op 1 dag gereden.
Bij de E12 heb ik de kop al eens vervangen
Wil nu alleen de
koppakking doen.
en dan maar meteen waterpomp en thermostaat.
Heeft iemand nog onderdelen liggen of advies?
Moet ik een flush vooraf doen?
Het wordt een karweitje op de oprit.
Met de kosten van de scheiding is het de auto zo lang mogelijk aan de praat houden in zo goed mogelijke staat.
Even het blok vervangen zit er denk ik niet in.
Ik hoop dat de kop nog goed is.
En dat het juiste blok in de auto ligt.
Koelwatervaatje was volgens henk deelen oude type, terwijl de auto uit 84 is.