Het is nu ma 25 nov 2024, 01:17


magneetventiel 745

Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
  • Auteur
  • Bericht
Offline

jeffreypico

Master

  • Berichten: 800
  • Geregistreerd: di 28 sep 2010, 17:24
  • Woonplaats: Den haag

Re: magneetventiel 745

Berichtwo 20 jun 2012, 09:13

Heb nu een paar dagen gereden en tot nu toe geen problemen gehad.
Het probleem heeft duidelijk daaraan gelegen,Hoop dat jullie het ook kunnen oplossen.

Mvg.jeffrey
Offline

Staytuned

Nieuw

  • Berichten: 31
  • Geregistreerd: zo 25 maart 2012, 08:10

Re: magneetventiel 745

Berichtwo 20 jun 2012, 14:49

Tnx for sharing,

Die zit bij gewoon goed hoor.
Heb nieuwe temp. sensors en zal die monteren.
Daarnaast ga ik nog een andere benzinepomp, drukregelaar, bougies + kabels en al wat ik nog meer kan elimineren.
Desnoods een nieuw ecu's en versnellingsbak en winnen zal ik.

We gaan gewoon door
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: magneetventiel 745

Berichtdo 21 jun 2012, 14:41

Stefan van de LPG shop zit ook in Noord Holland. Misschien dat je daar een keer langs kan om een ECU van hem te proberen? Stefan heeft al wat ervaring met de 745i.
Offline

Staytuned

Nieuw

  • Berichten: 31
  • Geregistreerd: zo 25 maart 2012, 08:10

Re: magneetventiel 745

Berichtdo 21 jun 2012, 18:29

Super, dank je wel.
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4170
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: magneetventiel 745

Berichtdo 21 jun 2012, 21:44

Wat Jeffrey zegt herken ik ook. Heb al diverse keren gehad dat de stekker ogenschijnljk er prima op zat maar toch slecht contact maakte. De connector op de bak kan ook gaan lekken en dan komt er ATF in de plug, zo had iemand een keer een scheurtje in het plastic van de connector op de bak. Aan de buitenzijde was niets te zien, pas bij goed kijken kwam het aan het licht.
Freude am Fahren
Offline

Staytuned

Nieuw

  • Berichten: 31
  • Geregistreerd: zo 25 maart 2012, 08:10

Re: magneetventiel 745

Berichtvr 22 jun 2012, 07:43

Ok. Mijn automaat lampje brand wel. Tevens begint de bak soms voor zichzelf. De stekker was droog en zat er goed in. Weer losgehaald en opnieuw geplugd. Vind wel dat de stekker niet erg stevig zit. Bedoel de connectie an sich, niet het vrouwtje wat in de bak zit.

Kan ik nog iets doen aan de andere bak sensoren? Hoe kan je deze demonteren? Moeten deze met een draaiende beweging verwijderd worden?

Allen bedankt voor de support
Offline

Daniel

Master

  • Berichten: 883
  • Geregistreerd: di 27 jul 2010, 17:30

Re: magneetventiel 745

Berichtvr 22 jun 2012, 18:26

Bak sensoren zijn er voor de ontsteking, lijken mij niet invloed te hebben op het probleem aangezien de motor niet uit valt.
Oftewel heb je vonk dan zijn je sensoren goed. De mijne is ook altijd starten++lopen.

Maar als jou automaat lampje blijft branden dan heb je zeker een elektronisch probleem. Daarvoor zou ik iig bij Ivo een afspraak plannen
deze heeft hij vaker gehad met een zelfde type automaat.
Bij mij brand er zover ik weet geen lampje( misschien moet ik dat ook eens beter gaan controleren)
///M57

E23 verkocht
Offline

Staytuned

Nieuw

  • Berichten: 31
  • Geregistreerd: zo 25 maart 2012, 08:10

Re: magneetventiel 745

Berichtvr 22 jun 2012, 21:26

He Dani
Offline

745i-fanaat

Nieuw

  • Berichten: 79
  • Geregistreerd: wo 02 sep 2009, 11:15

Re: magneetventiel 745

Berichtzo 01 jul 2012, 00:15

Ik wil hier graag nog even op voorborduren, want ik heb ook dat inhouden boven de 3500 rpm
Wastegate is vervangen door een goedwerkende, nu moet het dus eigenlijk de magneetklep zijn.
Ik heb vandaag de slangen gecheckt en LMM uitgebouwd om alles beter te kunnen zien en foto's gemaakt:
Image
de magneetklep
Image
slangetje mag verder op het pijpje geschoven worden
Image
de mof ....
Image
... die zijn beste tijd gehad heeft ....
Image
.... maar niet onbruikbaar is.
Image
de pijp van de LMM naar de Turbo
Image
Deze aansluiting ...
Image
... en deze ...
Image
... en deze ....
Image
zien er best OK uit.
Image
Hier het slangetje met redelijk wat moeite verder het pijpje opgeschoven. (zou dat het kunnen zijn?, Lijkt me te simpel, om waar te zijn.

De vraag eigenlijk heel simpel: waarom krijgt het motormanagement de opdracht om de benzinetoevoer af te sluiten?

Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen?
E28 525e Edition Diamantschwarz
E39 523i Executive Biarritzblau
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: magneetventiel 745

Berichtzo 01 jul 2012, 09:29

Er wordt (onder andere) ingegrepen omdat de ECU constateert dat de turbodruk niet in orde is. Door de brandstoftoevoer af te kappen gaat de turbodruk niet meer omhoog.

Wat ook nog zou kunnen is dat de ECU pingelen constateert en daarom de boel afkapt.

Zelf gok ik op gare slangen, omdat zowel de "klop"ECU, dat magneetdingetje en de wastegate op je vacuum zitten.
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: magneetventiel 745

Berichtdo 06 sep 2012, 18:09

Elmer, heb je de magneetklep zelf ook getest?
Offline

745i-fanaat

Nieuw

  • Berichten: 79
  • Geregistreerd: wo 02 sep 2009, 11:15

Re: magneetventiel 745

Berichtdo 06 sep 2012, 20:39

Yep, en vervangen (duur ding trouwens!)
E28 525e Edition Diamantschwarz
E39 523i Executive Biarritzblau
Offline

BM_Whale

Die hard

  • Berichten: 331
  • Geregistreerd: vr 19 nov 2010, 23:31
  • Woonplaats: Helmond

Re: magneetventiel 745

Berichtdo 06 sep 2012, 22:27

De turbotoerentalregeling met het magneetventiel is inmiddels veelvuldig besproken. Overspeed van de turbo wordt door de ECU voorkomen door brandstof afschakeling.

Naast teveel lucht (turbo toerental te hoog), moet de ECU ook reageren als er (veel) minder lucht de motor ingepompt wordt als verwacht. Bedenk dat het doel van de turbo is: Heel veel lucht de motor in, dan kan er ook heel veel brandstof bij.

Lucht lekkage is ook funest. Die gare mof zou ik niet meer gebruiken. Zodra je ergens vuldruk lekt, zal de ECU ook ingrijpen, temperatuur en druk in de inlaat (vlak voor de cilinderkop) zijn de maat waarmee de ECU uitrekent hoeveel brandstof er verbrand kan worden. Als de vuldruk dan onregelmatig wordt wordt de verbranding slecht.

Pingelen kan, onregelmatige loop ook. Beide een goede reden om in noodloop te gaan. Blijft het nadeel van een benzine turbo motor. Een benzine motor is kritisch op de lucht brandstof verhouding, met een gevoelige regeling als gevolg. (Bij diesel is dit anders, die doet het wel met een lucht overmaat. Is er lucht tekort dan gaat de diesel roeten.)

(Let op: Nog een instinker, als de tussen koeler lek is gaat het net zo mis. Als de tussen koeler helemaal vies is dan wordt je inlaatlucht onvoldoende gekoeld. Heeft ook pingelen tot gevolg. En een veel te hete verbranding, met smeltende zuigers tot gevolg)
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: magneetventiel 745

Berichtvr 07 sep 2012, 10:40

Een vriend van mij heeft dit 3 weken geleden ervaren met zijn Porsche 911, komplete motorrevise vanwege te hete motor door te arm mengsel, kosten 6000 euro
Offline

BM_Whale

Die hard

  • Berichten: 331
  • Geregistreerd: vr 19 nov 2010, 23:31
  • Woonplaats: Helmond

Re: magneetventiel 745

Berichtza 08 sep 2012, 22:50

Zuur, maar
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: magneetventiel 745

Berichtzo 09 sep 2012, 10:04

Hij heeft de motor wel zelf uitgebouwd. is een type 1979 is dus niet zo gecompliceerd als een moderne. 6 cilinders met zuiger kost 2200 euro, alles bij elkaar toch geld zat.
Offline

jeffreypico

Master

  • Berichten: 800
  • Geregistreerd: di 28 sep 2010, 17:24
  • Woonplaats: Den haag

Re: magneetventiel 745

Berichtwo 19 sep 2012, 00:01

Heb na de TIP van Robert men ECU afgestelt,die staat nu afgestelt op +10% brandstof.
Dat is volgens het lijstje van Robert.
Ik rij nu met 0,7 bar doet het nu beter,maar met vochtig weer wil die wel eens met volle pendaal ingedrukt nog wel eens inhouden.
Gaat binnenkort wel op de rollerbank testen,kijken of die te rijk of nu te arm loopt.
En heb ook nog een blowoff gemonteerd wel leuk.

Zie foto.

Afbeelding
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: magneetventiel 745

Berichtwo 19 sep 2012, 07:31

Leuk plaatje :mrgreen:

Ook een Forge?
Offline

jeffreypico

Master

  • Berichten: 800
  • Geregistreerd: di 28 sep 2010, 17:24
  • Woonplaats: Den haag

Re: magneetventiel 745

Berichtwo 19 sep 2012, 07:49

zerotolerance schreef:Leuk plaatje :mrgreen:

Ook een Forge?


Ja klopt
Offline

Staytuned

Nieuw

  • Berichten: 31
  • Geregistreerd: zo 25 maart 2012, 08:10

Re: magneetventiel 745

Berichtza 10 nov 2012, 21:38

Via de Ecu rijker laten lopen, hoe doe je dat?
Offline

Daniel

Master

  • Berichten: 883
  • Geregistreerd: di 27 jul 2010, 17:30

Re: magneetventiel 745

Berichtza 10 nov 2012, 21:44

RobertF weet dat haar fijn uit te leggen :idea:
///M57

E23 verkocht
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: magneetventiel 745

Berichtza 10 nov 2012, 22:42

Ik heb hier ergens een tabelletje gezet waarmee je de standenschakelaar in de ECU kunt instellen., weet niet meer welk draadje
Offline

Staytuned

Nieuw

  • Berichten: 31
  • Geregistreerd: zo 25 maart 2012, 08:10

Re: magneetventiel 745

Berichtza 10 nov 2012, 22:50

Tnx,

Ga even zoeken
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: magneetventiel 745

Offline

Staytuned

Nieuw

  • Berichten: 31
  • Geregistreerd: zo 25 maart 2012, 08:10

Re: magneetventiel 745

Berichtzo 11 nov 2012, 16:38

Superrrrrr

Onwijs bedankt!

Ik ga het proberen
Vorige

Keer terug naar Motorisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten

cron