Ik ga volgende week denk ik de kop van de 735 maar vervangen.
Ik heb nu zo'n beetje alle onderdelen, ook met dank aan OB.
(nog wat nieuwe moertjes nodig voor de spuitstukken)
Nu heb ik voor de E12 met carburateur en contactpuntjes de kop ooit vervangen en dat ging redelijk probleemloos.
Nu voor deze heb ik motronic.
Moet ik daar ook nog letten op timing van de ontsteking of iets dergelijks?
In basis wil ik het volgende doen:
* Kop vrijmaken van onderdelen, zoals LMM, bougies, kleppendeksel, waterpomp, thermostaathuis etc
* radiateur verwijderen (moet ik nog extra letten op de airco?)
* cilinder 1 op tuimelen zetten (voor de timing)
(* Nog meer zaken nodig om op te letten??)
* kop loshalen
* schoonmaken onderblok
* plaatsen nieuwe koppakking en nieuwe kop
* alles juist aantrekken (voor eerste keer) en (bijna) alles weer terugopbouwen (met nieuwe bougies, luchtfilter, nieuwe koelvloeistof, nieuwe waterpomp en nieuwe thermostaat, dus ook visco moet overgezet worden)
* afmaken aantrekken van kopbouten ( moest met warme motor, dus daarvoor moest ik eerst alles weer terugbouwen)
* olie + filter verversen
Als ik toch bezig ben, ik moet ook de remblokken vervangen en de remschijven voor.
EN ik hoop dat het lukt de abs sensoren schoon te maken.
(ik moet nog een GROTE bus WD40 halen)
Ik reken op twee tot drie dagen werk, omdat dit pas de tweede keer is en ik de boel veel zal moeten markeren.
En ik zal natuurlijk de roestplekjes die ik tegenkom meteen behandelen als ik er toch bij kan.
Heeft er iemand tips, dat ik iets vergeten ben, dan hoor ik het graag.
(Is het verstandig de motorkap eraf te halen of kan die blijven zitten?)
Ik heb nu zo'n beetje alle onderdelen, ook met dank aan OB.
(nog wat nieuwe moertjes nodig voor de spuitstukken)
Nu heb ik voor de E12 met carburateur en contactpuntjes de kop ooit vervangen en dat ging redelijk probleemloos.
Nu voor deze heb ik motronic.
Moet ik daar ook nog letten op timing van de ontsteking of iets dergelijks?
In basis wil ik het volgende doen:
* Kop vrijmaken van onderdelen, zoals LMM, bougies, kleppendeksel, waterpomp, thermostaathuis etc
* radiateur verwijderen (moet ik nog extra letten op de airco?)
* cilinder 1 op tuimelen zetten (voor de timing)
(* Nog meer zaken nodig om op te letten??)
* kop loshalen
* schoonmaken onderblok
* plaatsen nieuwe koppakking en nieuwe kop
* alles juist aantrekken (voor eerste keer) en (bijna) alles weer terugopbouwen (met nieuwe bougies, luchtfilter, nieuwe koelvloeistof, nieuwe waterpomp en nieuwe thermostaat, dus ook visco moet overgezet worden)
* afmaken aantrekken van kopbouten ( moest met warme motor, dus daarvoor moest ik eerst alles weer terugbouwen)
* olie + filter verversen
Als ik toch bezig ben, ik moet ook de remblokken vervangen en de remschijven voor.
EN ik hoop dat het lukt de abs sensoren schoon te maken.
(ik moet nog een GROTE bus WD40 halen)
Ik reken op twee tot drie dagen werk, omdat dit pas de tweede keer is en ik de boel veel zal moeten markeren.
En ik zal natuurlijk de roestplekjes die ik tegenkom meteen behandelen als ik er toch bij kan.
Heeft er iemand tips, dat ik iets vergeten ben, dan hoor ik het graag.
(Is het verstandig de motorkap eraf te halen of kan die blijven zitten?)
BMW 528 E12 beige uit 1977 (verkocht)
BMW 735iA E23 Polaris grijs uit 1984 (verkocht)
Corsa Diesel 1998, blauw metallic met rembekrachtiging en asbak (bijna weg)
(Meer opties zitten er niet op)
Nu Lupo 1.2 TDi 3L 2000, grijs metallic
BMW 735iA E23 Polaris grijs uit 1984 (verkocht)
Corsa Diesel 1998, blauw metallic met rembekrachtiging en asbak (bijna weg)
(Meer opties zitten er niet op)
Nu Lupo 1.2 TDi 3L 2000, grijs metallic