Interpretatie.
Het is voor mij niet heel moeilijk. Ik heb nu een 745i. De zwaarst gemotoriseerde E23. Tot nu toe ben ik er altijd op vooruitgegaan met mijn E23 ers. Wat komt er na een 745i? Voor mij niets. Misschien een ander uitrustingsniveau maar een Highline is niet mijn ding. Ik zie dus niet in waarom dat ik na deze een andere E23 zou gaan kopen. Vandaar de reactie
zerotolerance schreef:Nee, geen E23 meer voor mij.
Vervolgens zeg ik dat ik geen specifieke problemen heb. Ik heb laatst twee kleine schades laten verhelpen, mijn tellerbak is nagekeken bij Ivo en mijn gechipte ECU is nagekeken door Ivo. Reguliere dingen.
Dan de centjes. Ik heb het over het totaal, niet over deze E23. Ik heb er bewust voor gekozen om hem om te laten bouwen naar handgeschakeld. Mijn gechipte ECU heeft ook niet de hoofdprijs gekost. Maar dit is niet de enige BMW die ik gehad heb. Ik hou de kosten niet bij maar al met al hebben mijn vorige BMW's mij aardig wat geld gekost. Dit is tot nu toe de goedkoopste voor mij. Alleen gaat het echt geen jaren meer duren voordat er ook aan deze gelast moet worden. Vroeg of laat moet je ze laten bijwerken. Allemaal. En dat maakt niets uit, maar het is een keuze. Ik ga dus niet weer een oldtimer kopen met in het achterhoofd dat er misschien wel verborgen gebreken aanwezig zijn.
Het punt gerotzooi vind ik echter schromelijk overdreven. Als ik mijn kentekenplaat afplak en de motorkap dichthou is het moeilijk om te zien wat er aan verandert is. Ik heb een handgeschakelde E23 met een M106. De versnellingsbak is origineel BMW, de koppeling hoort in een B7, de bijbehorende onderdelen komen bij de BMW dealer vandaan. De blow off valve is after market, net als het siliconen T stuk en de gebruikte siliconenslangen horen er ook niet op. De wortelnotenhouten afdekplaat en de buffelleren pookhoes zijn van een E23. De 17" velgen horen onder een E38, net als de schijven en de klauwen. De ECU waar ik nu mee rij is de originele. Oh, en de radio is modern, de fader werkt niet meer en de matten zijn namaak.
Ik heb geen rare logo's op mijn auto, hij is niet verlaagd. Er zit geen striping op of andere gespoten delen die BMW niet zo heeft afgeleverd. De auto heeft een geldige APK, is netjes verzekerd, ik lieg niet over de kilometerstand en heb geen cent geleend voor de auto. Ik ga er van uit dat als ie weg gaat dat ik er geen rooie cent op verdien maar dat is nooit mijn intentie geweest. Hij staat gewoon in de garage en verkopen gaat eerst niet gebeuren. Ik heb het geld niet nodig en hij staat me niet in de weg.
Alleen koop ik geen E23 weer. Dit is voor mij het hoogst haalbare qua E23. Ik koop binnenkort een andere auto erbij. Geen E23 en ook geen opvolger voor mij 745i. Daar gaat nog een RVS uitlaat onder en dan zie ik wel weer. Misschien weer een hobby auto, misschien ook wel niet.
Ik heb geen hekel aan de E23 maar na een jaar of 6 wil je wel eens wat anders.
Oh, die rooie was echt te traag en had wel wat puntjes die je niet op de foto zag. Dat was een rationele keuze. Ergenis op de snelweg en minimaal 3000 euro investeren of wegdoen en op zoek naar een zwaardere.
Iedereen mag er het zijne van denken, daar is hij of zij vrij in. Leven en laten leven maar dat lijkt hier soms wel erg moeilijk de laatste tijd. (Ik pleit mijzelf nergens vrij van)
Amen en veel plezier nog.