CeesBMW schreef:Dit is dus exact hoe politiek werkt. Je gooit de knuppel in het hoenderhok en kijkt wat er gebeurd. Gezien de korte omschrijving hebben ze waarschijnlijk nog geen idee hoe e.e.a. uit te voeren. Het is aan het ministerie de opdracht om samen met belangenverenigingen dit invulling te geven. Lukt dit niet, kan het hele idee nog door de Eerste Kamer worden afgewezen (VVD en PvdA hebben geen meerderheid in de Eerste Kamer).
Met het afschaffen van de MRB voor oldtimers kan men z' on 153 miljoen Euro binnenharken. De keerzijde is het wegvallen van de inkomstenstroom van bedrijven welke zich bezig houden met oldtimers. Ook de accijns en BTW inkomsten van het oldtimergebruik zullen terug lopen, daar velen hun oldtimer zullen weg doen of stallen.
Spijker op de kop.
Ik denk dat het allemaal wel losloopt.
Bij de feitelijke uitwerking van dit plan gaan ze heus wel rekenen (of het wordt door de lobby even voorgerekend..) en komt men er achter dat de fictieve opbrengst volledig wegvalt ten op zichte van de enorme derving.
Wel denk ik dat met name import van diesels een specifieke aanpassing krijgen, want daar zit de echte pijn.
Overigens zou ik er niet echt moeite mee hebben als ik voor mijn dagelijkse 735 op lpg gewoon moet betalen.
Het is nu een extra voordeel wat naar de letter van de wet zo niet bedoeld is.