Het is nu do 28 nov 2024, 19:27


Luchtmassameter

Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Beemer3

Nieuw

  • Berichten: 13
  • Geregistreerd: ma 19 sep 2011, 18:50

Luchtmassameter

Berichtvr 02 nov 2012, 17:43

Ondanks de terugslagbeveiliging van het LPG systeem is de klep van de luchtmassameter vastgelopen na een back-fire (de klep blijft in alle standen vastzitten en is alleen met een schroevendraaier te verplaatsen). Op LPG geen probleem (met de klep helemaal open), maar de auto loopt niet op benzine.

Weet iemand of deze meter uit elkaar kan worden gehaald voor reparatie of moet ik gewoon een andere kopen?

Zo ja, heeft iemand er nog een liggen voor de 732iA motronic variant?

Teilenummer: 13 62 1 279 704

Alvast bedankt, Erik.
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4170
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: Luchtmassameter

Berichtvr 02 nov 2012, 17:49

Zo te zien aan het nr heb jij de 018 erin. Heb mijn laatste aan Herman verkocht, sorry :oops: Denk dat Daniel nog wel een 018 heeft voor je.

Die dingen zijn eenmaal krom niet meer te repareren.
Freude am Fahren
Offline

Michiel

Professional Goud

  • Berichten: 5015
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 07:57

Re: Luchtmassameter

Berichtvr 02 nov 2012, 18:41

Of je komt morgen gezellig in Oldebroek roze koeken eten en je 018 lmm bij ons ophalen.
Pb me maar voor adres gegevens.
Kan je morgen niet kunnen we 'm natuurlijk ook opsturen (bedenk wel dat je de roze koeken moet missen ;-) )
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: Luchtmassameter

Berichtvr 02 nov 2012, 20:13

Mocht je er 1 hebben die eindigd op 27, want dat kan ook bij een 732i mogelijk zijn, heb
ik er 1 voor je.
Opsturen mogelijk, 80 euro incl verzenden.
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4170
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: Luchtmassameter

Berichtvr 02 nov 2012, 20:17

De 732i heeft NOOIT een 027. Die werd alleen op de 735i en latere (e32) 730i en 735i gebruikt.
Freude am Fahren
Offline

stefan

Die hard

  • Berichten: 272
  • Geregistreerd: di 17 maart 2009, 07:48

Re: Luchtmassameter

Berichtza 03 nov 2012, 09:30

Toch maar LPGSHOP.NL dampgas injectie ? Geen backfires !


Mvrgr. Stefan/LPGSHOP.NL
Offline

PayDay

Master

  • Berichten: 834
  • Geregistreerd: vr 17 jun 2011, 16:19
  • Woonplaats: Landgraaf, Zuid-Limburg

Re: Luchtmassameter

Berichtza 03 nov 2012, 10:22

Kleppen stellen, ontsteking controleren en zonodig vervangen en lpg-systeem af laten stellen en je hebt ook geen backfires. Backfire is een oorzaak van slecht onderhoud.
Image
Best in Life is TURBO-drive!!!
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: Luchtmassameter

Berichtzo 04 nov 2012, 23:15

Toch is mijne een 732iA met een 027lmm.
Maar heb het even nagevraagd aan mijn vader, vroeger had die is een backfire en hebben ze het printplaatje vervangen
, dus de originele van de kapotte lmm overgezet naar een 27 van een 735i, werkt dus prima!

Zal er is 1 opentrekken om te kijken of het klopt.

En over lpg, mochten ze daar in Den Haag een nog grotere kronkel in hun kop krijgen dan dat ze nu al hebben en
die wet er door komt, ik mijn milieubeewsute lpg uitbouw en die paar km wel op benzine ga rijden.
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4170
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: Luchtmassameter

Berichtzo 04 nov 2012, 23:27

Het verschil in de LMM zit hem juist in het printplaatje, de rest is hetzelfde.
Freude am Fahren
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: Luchtmassameter

Berichtma 05 nov 2012, 08:47

Dus dat kan dan kloppen want de klep raakt krom en de printplaat blijft heel.

Dus een 27 pakken en de printplaat van de defecte 18 erin zetten. Heb je een 27 huis maar is dus een 18 geworden....
Ga het komende maand wel eens proberen.

gr Erik
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4170
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: Luchtmassameter

Berichtma 05 nov 2012, 11:55

Het kan maar is een ongelofelijk gepriegel, en daarna moet je de weerstand van de veer afstellen, en vervolgens de sleepring afstellen. Bosch heeft heel listig elke LMM een andere waarde gegegeven, de sleepring over het koolstoflaagje werkt als potmeter. Ik vermoed dat ze deze potmeters verschillende weerstand hebben gegeven. Op die manier kan je nooit de LMM wisselen door hem af te stellen. Dan loopt ie of stationair goed, maar gaat ie schokken in toeren, of andersom.
Freude am Fahren
Offline

Daniel

Master

  • Berichten: 883
  • Geregistreerd: di 27 jul 2010, 17:30

Re: Luchtmassameter

Berichtma 05 nov 2012, 19:38

@Erik,

Als je dan toch zo goed bezig bent dan kan je ook gelijk het dekseltje met 018 overzetten, dan weet zeker wat voor print erin zit :idea:
///M57

E23 verkocht
Offline

Beemer3

Nieuw

  • Berichten: 13
  • Geregistreerd: ma 19 sep 2011, 18:50

Re: Luchtmassameter

Berichtvr 09 nov 2012, 11:39

Heren,

Ik heb een andere LMM gemonteerd en hij loopt weer als een zonnetje. Oorzaak lag niet in slecht onderhoud (was net gebeurd) maar aan een slechte LPG inbouwer.

De slang tussen de gasklep en de LMM was ingekort om de terugslagklep kwijt te kunnen. Door de inkorting kon de slangklem niet meer op de juiste plek worden gemonteerd en is hij op een ribbel van de balg gezet. Daar is hij meteen de slang gaan inscheuren en heeft de motor dus heel veel valse lucht aangezogen...

Bedankt, Erik.
Offline

Herman

Master

  • Berichten: 677
  • Geregistreerd: zo 20 sep 2009, 14:45
  • Woonplaats: Helmond

Re: Luchtmassameter

Berichtvr 09 nov 2012, 14:56

bij mij heeft hij de balg ingekort omdat hij en alternatieve LMM had ingebouwd die langer was (schijnboor voor een of andere opel)
Ik heb inmiddels een goede balg, maar nog steeds geen terugslagklepje.

heeft hier iemand een terugslagklep over? (en wat wil ie er voor hebben?)
In het afgelopen jaar heb ik er nog geen gevonden.
Ook niet super hard gezocht trouwens, maar ja... nu
BMW 528 E12 beige uit 1977 (verkocht)
BMW 735iA E23 Polaris grijs uit 1984 (verkocht)
Corsa Diesel 1998, blauw metallic met rembekrachtiging en asbak (bijna weg)
(Meer opties zitten er niet op)

Nu Lupo 1.2 TDi 3L 2000, grijs metallic
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23606
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Luchtmassameter

Berichtvr 09 nov 2012, 15:21

Jou lmm herman...kwam van een opel senator!
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

Keer terug naar Motorisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 62 gasten

cron