Hoi,
Misschien zijn er hier ook liefhebbers, vandaar dat ik m hier ook plaats.
De tekst is een kopie van mn post op het forum van BMWe21.net. Het betreft een E21 3-serie uit 1979. Op kenteken een 320/6, maar omgebouwd naar 323i.
Speelde er al een jaartje of 1.5 mee, maar vandaag maar besloten om een eerste stap te zetten door hier op het forum te zetten. Het ding staat toch alleen maar in mn garage te nietsen. Ik wil de garage ook voor andere dingen kunnen gebruiken.
Voordat ik m op marktplaats zet, wil ik m graag eerst even hier plaatsen. Het is best een mooie auto, vind m zelf erg "stoer", niet gepimpt, maar zeker niet iets voor de puristen zeg maar .
De reden dat ik m wegdoe is eigenlijk dat ik er geen zin meer in heb. Ik rij er de laatste 3 jaar nauwelijks in, alleen een paar meetings, naar mn ouders (30 km) en een keer naar de BMW dealer voor een verse APK.
Ik hoop dat er een liefhebber interesse heeft, het is een auto die je niet vaak zo tegenkomt. Er zitten erg veel opties op, daarom verkoop ik m niet aan iemand die m sloopt en de onderdelen doorverkoopt. Bieden mag, maar dan naast de auto, je mag gerust eens langskomen om m te bekijken. koffie staat dan klaar.
Ik heb m nu zo'n beetje 10 jaar in mn bezit, waarvan deze de laatste zes jaar binnen gestaan heeft. Destijds cadeau gekregen van mn pa voor het afstuderen, daarna samen opgeknapt.
Ik probeer hier een zo eerlijk mogelijk verhaal neer te zetten. Ben vaak op meetings geweest, vanaf het Lelystad gebeuren tot aan de Sharknosemeetings. Ben niet meer zo actief hier op het forum, maar geen onbekende. Daarom een zo eerlijk mogelijk verhaal. Natuurlijk de pluspunten, de mooie fotos en helaas maar onvermijdelijk, ook enkele mnipuntjes. Deze doe ik als laatst
Vraagprijs: 4000,- Euro
Even de feitjes op een rijtje:
- Bouwjaar maart 1979
- APK tot september 2014
- 320/6 op kenteken
- Thurmalin grun, dat is een metallic groen, erg mooi, mijn mening de mooiste kleur
- schuif / kanteldak
- Alpina Frontspoiler
- Gele / Franse koplampen
- Alpinas, 15 inch en origineel. 6J voor en 7J achter. Profiel genoeg op de banden.
- Chromen deurhendels
- Bonini uitlaat, links en rechts, alleen de dempers, rest origineel.
- Achterruit jalouzie
- Recaro interieur, goede staat. Normale zwarte achterbank met hoofdsteunen, zwarte deurpanelen zonder gaten.
- Sportstuur
- 5 bak, houten schakelpookje
- Origineel BMW zaklampje in handschoenenvak
- 323i motorblok, loopt lekker, koude start goed, warm ook.
- Veerpootbrug Hartge
- Hartge kleppendeksel
- 30 mmn H&R verlaagd met Bilstein B6 voor en achter.
- Sportluchtfilter
- Sperdifferentieel
- Brembo remklauwen voor.
- Goodrige staalgevlochten remleidingen ipv de rubberen
- Stuurbekrachtiging
Wat is er recentelijk / 2012 vervangen
- Spoorstangen en fuseekogels, hierna laten uitlijnen
- Koelvloeistof en motorolie, olie voor Sperdifferentiel Castrol SAF-XJ
- Nieuwe thermostaat
- remblokken aan de voorkant
Ander motorblok 323i
Een jaar of 6 geleden kon ik een 323i blok met onderstel op de kop tikken, het leek me destijds een leuk projectje. Er zijn veel onderdelen nieuw rechtstreeks van de dealer ingekomen. helaas kreeg ik het blok niet zelf aan het lopen, dit heb ik uitbesteed aan een goeie monteur in Friesland, een vriend van Arnold D trouwens. De auto kwam helemaal klaar terug, nu alweer ruim twee jaar terug.
Niet alleen het blok is vervangen, maar ook het onderstel. Dus schijven achter, geventileerde voor en 323 remklauwen. Ook de dikkere veerpoten zijn geplaatst. Hier is alles wat van rubber was vervangen.
Van bovenstaande is een stapel rekeningen ter inzage.
De minpuntjes dan
Helaas zijn deze er ook, sommige lijken klein, maar ik heb gewoon geen zin meer om ze aan te pakken, komt ie:
- Roest, natuurlijk. Het meeste rond de voorruit, het ziet er nog wel redelijk uit van een afstandje, maar van dichtbij zie je dikke blazen. Het dakje heeft ook een paar blaasjes, evenals onder de zijruitjes achter. Ongetwijfeld zit er nog een plekje ergens uit het zicht verstopt.
- Temperatuur. Deze loopt op na een poosje rijden, de meter komt niet in het rood, maar de ventilator slaat wel aan om te koelen. De koppakking is niet lek oid, wellicht is het metertje niet goed meer en is er niets aan de hand.
- Stationairloop bij een warme motor, komt na een grote rit te laag in toeren, je moet de motor dan aan de praat houden met je rechtervoet. Erg vervelend voor het stoplicht.
- Stuubekrachtiging loopt zwaar, geen idee wat er aan de hand is, wellicht de snaar, wellicht de pomp.
De plaatjes dan
De meest recente, van vanmiddag:
Hier een setje van afg.zomer.
hier een setje fotos van 2011, toen nog met witte lenzen, nu niet meer. Ook toen nog niet verlaagd;
Hier nog wat fotos van het ombouwen van 320/6 naar 323i
Nu dan de fotos van de roestplekjes
Waar heb ik geen fotos van?
Ook geen fotos van het interieur, deze komen ook nog.
Grt,
Dennis
Misschien zijn er hier ook liefhebbers, vandaar dat ik m hier ook plaats.
De tekst is een kopie van mn post op het forum van BMWe21.net. Het betreft een E21 3-serie uit 1979. Op kenteken een 320/6, maar omgebouwd naar 323i.
Speelde er al een jaartje of 1.5 mee, maar vandaag maar besloten om een eerste stap te zetten door hier op het forum te zetten. Het ding staat toch alleen maar in mn garage te nietsen. Ik wil de garage ook voor andere dingen kunnen gebruiken.
Voordat ik m op marktplaats zet, wil ik m graag eerst even hier plaatsen. Het is best een mooie auto, vind m zelf erg "stoer", niet gepimpt, maar zeker niet iets voor de puristen zeg maar .
De reden dat ik m wegdoe is eigenlijk dat ik er geen zin meer in heb. Ik rij er de laatste 3 jaar nauwelijks in, alleen een paar meetings, naar mn ouders (30 km) en een keer naar de BMW dealer voor een verse APK.
Ik hoop dat er een liefhebber interesse heeft, het is een auto die je niet vaak zo tegenkomt. Er zitten erg veel opties op, daarom verkoop ik m niet aan iemand die m sloopt en de onderdelen doorverkoopt. Bieden mag, maar dan naast de auto, je mag gerust eens langskomen om m te bekijken. koffie staat dan klaar.
Ik heb m nu zo'n beetje 10 jaar in mn bezit, waarvan deze de laatste zes jaar binnen gestaan heeft. Destijds cadeau gekregen van mn pa voor het afstuderen, daarna samen opgeknapt.
Ik probeer hier een zo eerlijk mogelijk verhaal neer te zetten. Ben vaak op meetings geweest, vanaf het Lelystad gebeuren tot aan de Sharknosemeetings. Ben niet meer zo actief hier op het forum, maar geen onbekende. Daarom een zo eerlijk mogelijk verhaal. Natuurlijk de pluspunten, de mooie fotos en helaas maar onvermijdelijk, ook enkele mnipuntjes. Deze doe ik als laatst
Vraagprijs: 4000,- Euro
Even de feitjes op een rijtje:
- Bouwjaar maart 1979
- APK tot september 2014
- 320/6 op kenteken
- Thurmalin grun, dat is een metallic groen, erg mooi, mijn mening de mooiste kleur
- schuif / kanteldak
- Alpina Frontspoiler
- Gele / Franse koplampen
- Alpinas, 15 inch en origineel. 6J voor en 7J achter. Profiel genoeg op de banden.
- Chromen deurhendels
- Bonini uitlaat, links en rechts, alleen de dempers, rest origineel.
- Achterruit jalouzie
- Recaro interieur, goede staat. Normale zwarte achterbank met hoofdsteunen, zwarte deurpanelen zonder gaten.
- Sportstuur
- 5 bak, houten schakelpookje
- Origineel BMW zaklampje in handschoenenvak
- 323i motorblok, loopt lekker, koude start goed, warm ook.
- Veerpootbrug Hartge
- Hartge kleppendeksel
- 30 mmn H&R verlaagd met Bilstein B6 voor en achter.
- Sportluchtfilter
- Sperdifferentieel
- Brembo remklauwen voor.
- Goodrige staalgevlochten remleidingen ipv de rubberen
- Stuurbekrachtiging
Wat is er recentelijk / 2012 vervangen
- Spoorstangen en fuseekogels, hierna laten uitlijnen
- Koelvloeistof en motorolie, olie voor Sperdifferentiel Castrol SAF-XJ
- Nieuwe thermostaat
- remblokken aan de voorkant
Ander motorblok 323i
Een jaar of 6 geleden kon ik een 323i blok met onderstel op de kop tikken, het leek me destijds een leuk projectje. Er zijn veel onderdelen nieuw rechtstreeks van de dealer ingekomen. helaas kreeg ik het blok niet zelf aan het lopen, dit heb ik uitbesteed aan een goeie monteur in Friesland, een vriend van Arnold D trouwens. De auto kwam helemaal klaar terug, nu alweer ruim twee jaar terug.
Niet alleen het blok is vervangen, maar ook het onderstel. Dus schijven achter, geventileerde voor en 323 remklauwen. Ook de dikkere veerpoten zijn geplaatst. Hier is alles wat van rubber was vervangen.
Van bovenstaande is een stapel rekeningen ter inzage.
De minpuntjes dan
Helaas zijn deze er ook, sommige lijken klein, maar ik heb gewoon geen zin meer om ze aan te pakken, komt ie:
- Roest, natuurlijk. Het meeste rond de voorruit, het ziet er nog wel redelijk uit van een afstandje, maar van dichtbij zie je dikke blazen. Het dakje heeft ook een paar blaasjes, evenals onder de zijruitjes achter. Ongetwijfeld zit er nog een plekje ergens uit het zicht verstopt.
- Temperatuur. Deze loopt op na een poosje rijden, de meter komt niet in het rood, maar de ventilator slaat wel aan om te koelen. De koppakking is niet lek oid, wellicht is het metertje niet goed meer en is er niets aan de hand.
- Stationairloop bij een warme motor, komt na een grote rit te laag in toeren, je moet de motor dan aan de praat houden met je rechtervoet. Erg vervelend voor het stoplicht.
- Stuubekrachtiging loopt zwaar, geen idee wat er aan de hand is, wellicht de snaar, wellicht de pomp.
De plaatjes dan
De meest recente, van vanmiddag:
Hier een setje van afg.zomer.
hier een setje fotos van 2011, toen nog met witte lenzen, nu niet meer. Ook toen nog niet verlaagd;
Hier nog wat fotos van het ombouwen van 320/6 naar 323i
Nu dan de fotos van de roestplekjes
Waar heb ik geen fotos van?
Ook geen fotos van het interieur, deze komen ook nog.
Grt,
Dennis
Laatst bijgewerkt door manmetdemotorzaag op di 04 dec 2012, 18:46, in totaal 2 keer bewerkt.