Vandaag vroeg thuis van m,n werk en maar naar de garage gegaan, wilde de mz is proberen te starten na al die jaren.De mz moet op mengsmering lopen1 op 33 volgens de boeken.
Dus 10 liter benzine op 330 cl. tt olie.Benzine gemixt en in de tank gekieperd,versnellingsbakolie ververst,accu geladen ,
contact aan en trappen en NOPE.

Geen geknetter geen rook niks
Boek er weer bij en alles weer nagekeken,carb weer schoongemaakt en toen naar de ontsteking gekeken.Contacpunten op 0.35 gezet op BDP
Ze moet op 3mm voor BDP een vonk krijgen,maar hoe bepaal je 3 mm voor BDP.Weer op het forum geken en daar stond een tip om van een oude bougie de kern eruit te slopen en er dan m8 in te tappen, bout m8 erin, in het bougiegat draaien BDP dmv de bout verdraaien bepalen .
Bout borgen[moer m8] op bdp,bougie eruit, afstand bovenkant bougie onderkant bout meten met schuifmaat zeg 75 mm.
Dan de borgmoer los bout verdraaien naar 78 mm.Bougie in de cilinderkop en de zuiger tegen de bout draaien.
Het is een heel verhaal ,maar werkt perfect.
Contact weer aan ,choke erop en trappen maar en Rook en Geknetter Hiep HOera blokje draait en perfect.
Lekker luchtje dat verbrande tweetact mengsel.
