daar heb ik niks aan. advertentie zecht me niks. de remmen van e23 zijn kut. ik wil betere en heb hier wel die zwarte dikke gezien maar volgens de advertentie is deze net zo goe, dus kope maar of laten gaan?
royvanb schreef:de remmen van e23 zijn kut. ik wil betere
daar heb je dan weer wel een punt in ,een E24 heeft ook klote remmen maar die zijn simpeler te vervangen voor M5 remmerij andere kant is ,het is een oldtimer daar moet je de rijstijl op aanpassen het is geen scheur ijzer
MercedesBenz SLK 350 Volvo C30 T5 EXIT E23 735 iA Opalgrun EXIT E24 635 CSiA Opalgrun EXIT Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT Audi GT Coupe 2.2E EXIT Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT VOLVO C70 CC 2.4i Grijs VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Ik heb toendertijd m,n[e24] remmerij compleet gereviseerd ,en moet zeggen dat z.n neus aardig naar beneden duikt. Heb wel alles vernieuwd zuigers,remschijven blokken remolie enz.
De orginele remmen van de e23 zijn helemaal niet slecht. Als je met een gereviseerde remset, goede hoofremcilinder en rembol rijdt, remt ie beter dan menig andere auto. Door alle problemen aan het remsysteem van de e23 hebben ze de naam slecht te remmen, maar dat is zeker niet het geval !
Verse remmen met brembo blokken en schijven geeft echt een hele goede set up. Het is niet voor niks dat er met Opeltjes Commodore wordt geraced...met e23 klauwen..
CeesBMW schreef:De orginele remmen van de e23 zijn helemaal niet slecht. Als je met een gereviseerde remset, goede hoofremcilinder en rembol rijdt, remt ie beter dan menig andere auto. Door alle problemen aan het remsysteem van de e23 hebben ze de naam slecht te remmen, maar dat is zeker niet het geval !
Ik vind dat ie prima remt ik sta echt snel stil mocht het nodig zijn. Is het standaard dat ik vooraan 4zuiger remklauw heb???..
ik dacht dat de metaal gevlochten remslangen puur en alleen voor een beter/directer gevoel in het rempedaal was niets meer en niets minder
je krijgt er geen grotere remkracht van en gaat niet (of nog) beter remmen iig !dan zul je toch grotere remmen moeten monteren! oh en niet onbelangrijk de juiste blokken kunnen wel bijdragen tot iets meer/betere vertraging
wat ook de bedoeling was bij mijn E23 en E24 dat de E23 weer een onozele afwijking in de bevestiging van de klauwen heeft kan ik de E34 540/M540-M5 remmen niet zomaar over zetten zoals bij de E24 wel kan
Laatst bijgewerkt door MartinE34 op wo 27 maart 2013, 15:56, in totaal 1 keer bewerkt.
MercedesBenz SLK 350 Volvo C30 T5 EXIT E23 735 iA Opalgrun EXIT E24 635 CSiA Opalgrun EXIT Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT Audi GT Coupe 2.2E EXIT Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT VOLVO C70 CC 2.4i Grijs VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Ben zelf nog op zoek voor de e24 type 1. Maar weet de maat van de bevestiging aan de veerpoot niet.Dacht dat de e12 en e24 type 1 ook afwijkende maten hebben. de brembo kits in duitsland geven alleen type 2 vanaf 1982 aan. Ik kan een set M5 e34 kopen maar ben niet zeker of dat dan dus passen gaat. Iemand hier die het weet?
Street legal schreef:Ben zelf nog op zoek voor de e24 type 1. Maar weet de maat van de bevestiging aan de veerpoot niet.Dacht dat de e12 en e24 type 1 ook afwijkende maten hebben. de brembo kits in duitsland geven alleen type 2 vanaf 1982 aan. Ik kan een set M5 e34 kopen maar ben niet zeker of dat dan dus passen gaat. Iemand hier die het weet?