Het is nu vr 28 feb 2025, 18:50

vanaaf rijdende rechter!

Alle onderwerpen (het vroegere Koetjes en Kalfjes)
  • Auteur
  • Bericht

graad

Professional Platina

vanaaf rijdende rechter!

Berichtdi 07 mei 2013, 08:52

86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

stefaanv01

Pro

Re: vanaaf rijdende rechter!

Berichtdi 07 mei 2013, 08:59

Je hebt toch 12 maand garantie als je een tweedehands bij een dealer koopt (in Belgie toch) ?

Dus versta niet waarover de discussie zou kunnen gaan, kosten zijn zowiezo voor de dealer/handelaar indien
je een citroen gekocht hebt :-)

Carpass is trouwens ook verplicht met de juiste Km stand bij verkoop van een 2ehands,

Er reden ongeveer 7 miljoen oude vrouwtjes rond in Belgie die enkel met hun wagen naar de bakker reden al die jaren, vandaar de lage Km stand van heel wat tweedehands wagens voor de komst van de carpass 8-)

RoVer8772

Professional

Berichtdi 07 mei 2013, 22:17

wat een sjappie die kerel.....heeft naderhand nog een kleine beurt bij een andere garage laten doen en die hebben het ook niet gezien ! STUMPERD !! koelvloeistof in het blok zal het wel geweest zijn.. :lipssealed:
Je nieren zitten dichter bij je hart, dan je ster....

'83 732i e23
'94 320ia e36 coup

MartinE34

Professional Zilver

Berichtdi 07 mei 2013, 22:28

echt een lachertje dit :lol:

maar het blijft wel opletten bij GJ :P
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT

graad

Professional Platina

Berichtwo 08 mei 2013, 07:50

Die gast spoorde echt niet...wilde echt dat iemand betaalde!dus als ik een beurtje laat doen...en ik rij na huis...mn wiellager gaat stuk...moet ik de monteur ook aansprakelijk stellen,omdat die daar niet na gekeken heeft? Wha ha..hoogswaarschijnlijk dit,dat...mooi dat die geen cent kreeg,
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

graad

Professional Platina

Berichtwo 08 mei 2013, 08:35

die gast spoorde echt niet...en de helfd van t publiek ook niet,die bamiebal die ooit met de boot hier is gekomen praate ook nog met hem mee...

kijk...als je een grote beurt laat doen,en ze vergeten olie erop te doen,das wat anders,maar wat gezever over dit,die gast is gewoon genaaid met da ruilblok....op een feestje gezegd hoe duur t was,heeft er hoogswaarschijnlijk iemand gezegd,daar had je een e39 M5 bijna voor gehad

en dan da viswijf met dr jomanda jurk aan inderdaad....
als er koelvloeistof een ltr erbij moet,moet je toch ook na gaan denken,of niet!
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

lingewhale

Nieuw

Berichtwo 08 mei 2013, 09:31

Ben diverse keren bij Jonkers met mijn 735 i geweest.
Plezierig en professioneel.
Toen ze een keer getracht hebben de service-interval weer op groen te krijgen ging het mis (methode van de doorverbinding lukte niet en men had geen passende resetter zoals bijv Cees die wel heeft)
Tellerbak uiteindelijk bij Christof gerepareerd en de kosten daarvan zijn netjes door Jonkers betaald.

Gelukkig is er dus de rijdende rechter die voorkomen heeft dat deze mensen bij hun ba.... worden genomen :clap: :clap:

MartinE34

Professional Zilver

Berichtwo 08 mei 2013, 09:51

ik denk dat het een iets ander verhaal geworden was ,als de auto net in onderhoud was geweest en jonkers was nalatig geweest om die bak schoon te maken ,komt ook nog bij dat GJ geen officiele BMW garage is maar wel zijn werk naar behoren dient uit tevoeren !!

ik heb vorige week 2x wat anders bij het handje gehad bij GJ
mijn E24 voor de derde keer voor de keuring hier ,mijn auto's mankeren nooit wat zo ook deze 6 serie vorig jaar door de keuring niets gehoord over de handrem kabel datie slecht was of werd
vorige week voor de keuring !gaat de telefoon auto afgekeurd op 1 handrem kabel en ABS werking

dan vraag ik me af dat vorig jaar wel goed gekeurd met deze handremkabel geen opmerking of aandachts punt er word nauwelijks mee gereden 500km en hij staat droog de handrem kabel ineens kapot kan zijn is in mijn ogen onmogelijk

Het ABS lampje gaat alleen bij 60/80en soms pas bij 100 KM/u branden ,dus als je het contact aanzet brandtie en bij starten gaatie netjes uit een moment opname het werkt dus, op de remmen testbank en het lampje gaat branden maar bij opnieuw starten is het weer uit ,dit snapte het jong nieuw keurings meestertje niet erg na drie keer uitleggen wel ,de ABS word namelijk niet op werking getest alleen maar visiueel zoals de werking van het lampje het zg zelf testen dus heeftie op dit nu wel goedgekeurd naar verwijzing APK regels :roll:

jonge gastjes & oude auto's =onkunde het grootste gros weet al niet eens wat kleppen stellen is en datje een automaatbak niet lang onbelast in hoge toeren mag laten komen
en dit spul moet moet aan jouw geliefde oldtimer werken ,houd mijn hart vast :twisted:

verhaal van de E34 volgt nog ;)
Laatst bijgewerkt door MartinE34 op wo 08 mei 2013, 10:18, in totaal 2 keer bewerkt.
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT

undifined1

Master

Berichtwo 08 mei 2013, 10:14

5500 euro om een oude 530d met 3 ton op de teller op te knappen? Waarom koop je dan niet gewoon een andere, zo duur kan zon auto niet zijn. Maar als er al zoiets is, dan ga je toch gewoon naar de vorige eigenaar, en niet naar de garage waar de vorige eigenaar hem (30000km geleden !) eens in onderhoud heeft gehad.

Keer terug naar Allerlei