Het heeft even geduurd, maar de (voorzichtige) beslissing is nu toch genomen dat ze TE KOOP komt. De reden is onveranderd; ik ben zeer tevreden over mijn E23, maar wil nog steeds graag overstappen naar een 745i of 735i EXE en hoop die zoektocht ergens in het laatste kwartaal van dit jaar te gaan volbrengen.
Het betreft een Bronzit-Beige 732iA van bouwjaar 1983 op LPG (OMVL dampgas installatie).
De auto verkeert ondanks de hoge kilometerstand van ruim 420.000km zowel optisch als technisch in goede en onverprutste staat (zie foto's). Reden daarvoor is onder andere dat intensief gebruik (>45k/jaar) ook intensief onderhoud vereist en dat heeft deze 7 sinds ze in mijn bezit is zonder pardon gekregen.
Sinds de aanschaf eind 2009 werd oa het volgende onder handen genomen:
- Preventieve cilinderkop revisie direct bij de LPG inbouw in december 2009 en voorzien van Flashlube klepsmering.
- In 2010 vervangen: Veerpoten achter, Keerringen Aandrijflijn, Homokineten, Ruitenwisser Relais, Startmotor- en Tellerbakrevisie (Ivo).
- In 2011 vervangen: Cardanas+Tussenlager, Middendemper, Radiateur, Draagarm rechtsvoor, Veerpoot linksvoor, Oliedruksensor en Rembol.
- In 2012 vervangen: Remschijven achter, Thermostaat, Nokkenas Keerring en Bougiekabels.
Het totale onderhoud wordt en werd overigens altijd in eigen beheer uitgevoerd. Daarbij kent de grote beurt een interval van 30.000km en de kleine een interval van 12-15.000km. De gebruikte onderdelen zijn vrijwel zonder uitzondering afkomstig van een forumlid uit Gemert en nieuwe onderdelen van Kneepkens Automaterialen uit Weert.
Uiteraard kent ook deze E23 een paar minpuntjes:
- De welbekende nood-startknop als back-up voor het contactslot bij warm weer.
- Centrale vergrendeling achter.
- Lichte (!) roestpuntjes onderaan de portier randen.
Omdat er geen haast is bij de verkoop gaat ze (voorlopig) niet op Marktplaats. De vaste (Forum-)prijs is
Het betreft een Bronzit-Beige 732iA van bouwjaar 1983 op LPG (OMVL dampgas installatie).
De auto verkeert ondanks de hoge kilometerstand van ruim 420.000km zowel optisch als technisch in goede en onverprutste staat (zie foto's). Reden daarvoor is onder andere dat intensief gebruik (>45k/jaar) ook intensief onderhoud vereist en dat heeft deze 7 sinds ze in mijn bezit is zonder pardon gekregen.
Sinds de aanschaf eind 2009 werd oa het volgende onder handen genomen:
- Preventieve cilinderkop revisie direct bij de LPG inbouw in december 2009 en voorzien van Flashlube klepsmering.
- In 2010 vervangen: Veerpoten achter, Keerringen Aandrijflijn, Homokineten, Ruitenwisser Relais, Startmotor- en Tellerbakrevisie (Ivo).
- In 2011 vervangen: Cardanas+Tussenlager, Middendemper, Radiateur, Draagarm rechtsvoor, Veerpoot linksvoor, Oliedruksensor en Rembol.
- In 2012 vervangen: Remschijven achter, Thermostaat, Nokkenas Keerring en Bougiekabels.
Het totale onderhoud wordt en werd overigens altijd in eigen beheer uitgevoerd. Daarbij kent de grote beurt een interval van 30.000km en de kleine een interval van 12-15.000km. De gebruikte onderdelen zijn vrijwel zonder uitzondering afkomstig van een forumlid uit Gemert en nieuwe onderdelen van Kneepkens Automaterialen uit Weert.
Uiteraard kent ook deze E23 een paar minpuntjes:
- De welbekende nood-startknop als back-up voor het contactslot bij warm weer.
- Centrale vergrendeling achter.
- Lichte (!) roestpuntjes onderaan de portier randen.
Omdat er geen haast is bij de verkoop gaat ze (voorlopig) niet op Marktplaats. De vaste (Forum-)prijs is