vr 21 feb 2014, 11:08
Zelf de lpg tank en verdamper uitgebouwd, had voor gisteren een afspraak met keuringsstation Zwijndrecht maar omdat hij kuren had, de luchtmassameter bleef helemaal open staan, kon ik daar niet naar toe, afspraak geannuleerd, zal daar nog wel een rekening voor krijgen.
Het probleem met de luchtmassameter is dankzij een tip op dit forum opgelost en vanochtend direct om 8 uur maar keuren zonder afspraak geprobeerd.
Afspraak maken zou pas later in maart mogeljk zijn en dat is te laat, hij moet voor 2 maart op benzine staan.
Mocht binnen een paar minuten naar binnen rijden, VIN werd even gecheckt en onder de motorkap gekeken, daar was alles in orde.
In de kofferbak niet, ik had enkel de tank en leiding verwijderd maar het tankframe laten zitten omdat ik daar zonder brug moeilijk bij kon en de moeren onder de wagen natuurlijk lekker vastgerot zaten. Een stuk hard plastic slang waar een paar stroomdraadjes doorheen lopen moest er uit.
De vriendelijke keurmeester zei dat het frame er ook uit moest, dat lukte daar ter plekke natuurlijk niet met enkel een stel steeksleutels.
Ik mocht het frame ook ergens anders er uit halen als ik maar voor 12 uur terug was.
Was binnen een uur terug, hij keek in de kofferbak en alles was in orde. Geen koplampen gecheckt en geen CO.
Na betaling van 27 Euro, enkel pinnen, rijdt mijn wagen nu enkel nog op kwastenreiniger van 1.65 Euro per liter, in plaats van op het milieuvriendelijke LPG.
Nu nog even uitzoeken wat ik moet doen om het kwarttarief te mogen betalen.