Het is nu wo 09 jul 2025, 00:23


E34 M30B35

Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
  • Auteur
  • Bericht
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

E34 M30B35

Berichtzo 02 maart 2014, 23:20

Past een M30B35 motor van de e34 zonder al te veel aanpassingen in een e23?
Wat moet er allemaal aangepast worden ?
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

Daniel

Master

  • Berichten: 883
  • Geregistreerd: di 27 jul 2010, 17:30

Re: E34 M30B35

Berichtma 03 maart 2014, 09:07

Motorkabelboom is anders

Je kan je eigen kabelboom overzetten lijkt mij.

Paar kachelslangen wisselen
Offline

Daytonawim

Die hard

  • Berichten: 327
  • Geregistreerd: zo 08 jan 2012, 11:40

Re: E34 M30B35

Berichtma 03 maart 2014, 21:12

Elektrisch zit het iets anders op de koets aangesloten dan met een B3.4, verder niet echt spannend.

Waarom zou je een B3.5 nemen ?
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: E34 M30B35

Berichtma 03 maart 2014, 21:31

er was iemand die dit vroeg via een ander forum ,ik zou het zelf niet/nooit doen in dit geval
maar is het nog anders met de motorsteunen of is het onderblok exact het zelfde en bv carterpan ed ?

Maar als ik een (ben er geen fan van )ombouw zou doen dan zou ik er nog eerder/liever een onderhouds vriendelijker M50/M52 in zetten dan weer een M30 blok :P
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

Daytonawim

Die hard

  • Berichten: 327
  • Geregistreerd: zo 08 jan 2012, 11:40

Re: E34 M30B35

Berichtdi 04 maart 2014, 21:08

Een M30 is onderhouds vriendelijk, je kan overal bij, de techniek is eenvoudig en met name de 3.2 en 3.5 met motronic lopen uitstekend.

Er was voor de E28 wel iets met de rechter motorsteun, daar moet een plaatje komen.
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: E34 M30B35

Berichtdi 04 maart 2014, 21:24

als je een M50 blok kent zul je vast wel weten datie nog iets onderhouds vriendelijker is dan een M30 blok en je kunt ook overal bij en ook nog eenvoudig :P 8-)


dit type blok in een E23 plaatsen is iig geen hoogstandje dat scheelt :) ;)
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

e23eric

Professional

  • Berichten: 1094
  • Geregistreerd: zo 05 dec 2010, 23:58

Re: E34 M30B35

Berichtdi 04 maart 2014, 22:49

Nog steeds dat iets schokkerige Martin, rond de 100 km/uur?
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: E34 M30B35

Berichtdi 04 maart 2014, 23:47

e23eric schreef:Nog steeds dat iets schokkerige Martin, rond de 100 km/uur?


Ja nog steeds ,wat dat toch is :roll: :P


maar de ombouw waar ik nu vragen over stel in dit topic is niet voor mezelf Eric ik werd hierover benaderd op een ander forum vandaar ;)

zou zelf ook nooit in mijn E23 met M30 van 218 pk naar een blok met 211 pk en kat gaan ,wat ik al eerder melde ik zou nog eerder een M52B28 ombouw doen .
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

e23eric

Professional

  • Berichten: 1094
  • Geregistreerd: zo 05 dec 2010, 23:58

Re: E34 M30B35

Berichtdo 06 maart 2014, 01:19

Ik begrijp 't, ben toch benieuwd hoe dat komt allemaal, hoop dat je nog een keer de oorzaak vindt!
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: E34 M30B35

Berichtdo 06 maart 2014, 09:34

ik heb al een andere LMM aangeschaft ,dit zou volgens Cees wel eens het probleem kunnen zijn ivm slijtagen van de koolstofbanen oid ,moet het alleen nog ombouwen/proberen of dit daad werkelijk het probleem is , licht al een jaar in huis :oops: gaat goed komen :P
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

e23eric

Professional

  • Berichten: 1094
  • Geregistreerd: zo 05 dec 2010, 23:58

Re: E34 M30B35

Berichtdo 06 maart 2014, 13:46

Nou ik hoop het voor je! Het probleem moet toch niet al te complex zijn!
Offline

Daniel

Master

  • Berichten: 883
  • Geregistreerd: di 27 jul 2010, 17:30

Re: E34 M30B35

Berichtvr 07 maart 2014, 19:50

///M57

E23 verkocht

Keer terug naar Motorisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron