Het is nu zo 01 dec 2024, 03:37

lege batterij e32

Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
  • Auteur
  • Bericht

bigboy

Die hard

lege batterij e32

Berichtdi 04 maart 2014, 00:41

Niet 't juiste forum...'k weet het

maarrr.. mijn '87er 735i e32(handbak) trekt zijn accu steeds leeg :evil:

zover sta ik...
-nieuwe accu, varta
-er blijven geen lampjes branden
-er staat geen radio in, heeft geen cruise control, geen airco,wel electrische zetels
-zowel op slot als niet op slot heeft ie het
-amperetang zegt een 40mA bij gesloten deuren en dit tot zeker een kwartier na 't dichtdoen van het portier
-nu stond ie in de garage (volle accu erin) met een Ctek druppellader eraan...accu weer leeg, dus er moet "iets" opspringen/beginnen werken na een bepaalde tijd
en wel zoveel stroom afnemen zodat die lader het niet kon bijhouden :shifty:

't is een mooie e32, maar als dit niet opgelost raakt gaat ie eruit...of naar de autocross... zallem leren gdvmme :roll:

ideetjes, heren??
verslaafd aan bmw, mmmmm een klein beetje dan

stefaanv01

Pro

Re: lege batterij e32

Berichtdi 04 maart 2014, 08:06

Hier zag ik iets interessants rond deze topic :

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... 8-BMW-735i

er staan ook een hele reeks electrische schema's en zo, misschien heb je er wat aan

http://shark.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e32/

Groetjes,

Stefaan

peter-e32

Nieuw

Berichtdi 04 maart 2014, 19:07

Ik had het zelfde probleem en ben erachter gekomen dat de deurschakelaar van de bestuurdersdeur slecht contact maakt.

Dit valt niet op doordat de binnenverlichting aan gaat als de auto wordt uitgezet en de sleutel wordt verwijderd en blijft branden als de deur wordt gesloten ivm de comfortinstelling.

De verlichting van de bediening van ramen verraadde het probleem want deze bleef branden nadat de binnenverlichting uit ging.

Het blijkt dus dat als de computer het openen van de bestuurdersdeur niet "ziet" hij niet in slaapmodus komt en de accu na twee dagen leeg is en een slecht geladen accu na een dag.

Ook een slecht geladen accu kan dit veroorzaken, het wordt dan veroorzaakt door het zakken van de spanning hierdoor komen een aantal gebruikers "online" welke de accu versneld leeg trekken.
Dus ook even de laadspanning meten en deze moet echt meer als 13,6 volt zijn.
Het liefst met een analoge meter, ook even kijken hoeveel wisselspanning hij maakt( mag niet meer dan zo,n 10 volt zijn, laadspanning gedeeld door wortel 2 ) hiermee spoor je een defecte diodebrug op.

succes en groetjes
Peter

bigboy

Die hard

Berichtdi 04 maart 2014, 22:43

Als ik de bestuurdersdeur open gaat het interieurlicht mooi aan en als ze gesloten is gaat het licht na een 10 seconden of zo ook gewoon uit... de raamschakelaars zijn niet meer verlicht dan...

Enkel wanneer ik het portier op slot doe met de sleutel dan zie ik die raamschakelaars heel even oplichten, net wanneer je de sleutel omdraait...als je dan de sleutel weer loslaat zijn ze ook
weer uit ...

Ik heb vandaag de accu goed opgeladen (even losgekoppeld) en nu weer aangesloten, zonder druppellader, en nu heb ik maar eens de zekeringen 17 en 18 eruit gelaten en we zien morgenavond wel weer of de accu weer leeg is...

Ik MOET dit vinden hoor :dizzy: :sneaky2:

bigboy

Die hard

Berichtma 17 maart 2014, 22:49

Image

Op het middelste pennetje meet ik , bij contact af, constant 0.29 volt... Is dit normaal? Zou dit de oorzaak zijn van dit vervloekte stroomverlies??

:shifty:

oldie

Professional

Berichtdi 18 maart 2014, 14:43

Is het niet zo als je alles uit hebt staan,? dan over je zekeringen de stiekeme stroomgebruikers kunt lokaliseren?

Daniel

Master

Berichtdi 18 maart 2014, 19:28

Ik had ook electrische zetels voor/achter in de E23. Na 1
///M57

E23 verkocht

bigboy

Die hard

Berichtdi 18 maart 2014, 23:16

Daniel schreef:Ik had ook electrische zetels voor/achter in de E23. Na 1

bigboy

Die hard

Berichtdi 18 maart 2014, 23:23

Ik zat net in de e32, na te denken( over hoeveel benzine ik er over moest gieten :disgust: ), het was volkomen stil...en plots hoorde ik een soort van ruis
in de linkerbeneden hoek. Contactsleutel zit er niet op en er is geen radio aanwezig en toch kwam er ruis uit de speaker! Niet constant en de tweeter aan de linker spiegel had het ook.
Nu meet ik een goeie 9 volt aan de draden van die speaker(links voor) de andere speakers meet ik niets... hoe verklaar je dit nu weer??
Nu heb ik al de speakers eruit gezwiert en ben ik eens benieuwd of de accu nu leeg gaat zijn. :?

Denken jullie ff mee? :Peace:

carina

Professional

Berichtwo 19 maart 2014, 00:01

hopelijk heb je het gevonden met de speakers
had net zelfde probleem met e24,
resultaat ... de handgreep van portier werd warm ,
om het slot te ontdooien bleef hangen ; had iedere morgen lege accu

bigboy

Die hard

Berichtvr 21 maart 2014, 00:14

Toch maar eens onderzocht hoe het komt dat er ruis uit speakers kan komen zonder radio...

Blijkt er een hele kabelboom te lopen, alleen al voor de muziekinstallatie, van onder de achterzetel naar voor.
Bestaat voornamelijk uit luidsprekerdraden maar er zat ook een dun draadje( 0.75 mm

Keer terug naar Interieur