deze had ik al even ,maar moest uit de stalling weg, dus hij staat nu weer bij me thuis... ik heb ondertussen wel "projectjes" zat 745i van '85 met wat cosmetisch werk...
Dat slotje naast de nummerplaat heb ik er ook op, waar is die eigenlijk voor? Is dit misschien voor een alarmsysteem oid?
Ik heb namelijk ook nog 2 onbekende dingetjes links en rechtsboven mn voorruit zitten, waardoor ik dacht dat er alarm op zit of op gezeten heeft. Zien er uit als ultrasone zendertjes
Zouden die dingen boven het voorruit dan een soort van bewegings sensoren zijn?
Ben benieuwd of het alarm het nog doet, zou dan wel mbv de claxon moeten gaan want een andere lawaaigever heb ik niet kunnen vinden. Wie weet er meer over dit alarm en hoe ik het evt. kan testen?
Als het goed is, zit er ook een klein lampje onder je bestuurders handgreep (althans, bij mij wel). Wel eens begrepen dat de meeste alarms eruit zijn gehaald omdat ze nogal eens voor elec. problemen zorgden.
BMWim schreef:Als het goed is, zit er ook een klein lampje onder je bestuurders handgreep (althans, bij mij wel). Wel eens begrepen dat de meeste alarms eruit zijn gehaald omdat ze nogal eens voor elec. problemen zorgden.
Ik heb in beide voordeuren een rood ledje. Die aan de bestuurderskant doet het nog en knippert als de deur op slot is.
Het slotje is idd een alarmsysteem uit de jaren tachtig, met magnetic key. Een sleutel die je er alleen in hoefde te doen en het alarm schakelde uit (of in)
Was toendertijd heel wat, tegenwoordig koop je bij Halfords z'on zelfde soort setje met AB voor 50,-
zat bij mijn 728i ook, maar dan tussen de nr plaat achter en dat orginele sleutelgat waar je die enscripted key in steekt..ooit bijgeplaatst en onderbreekt de stroom naar de bobine in mijn geval
ik heb ook zo'n fijn origineel BMW alarm op mijn 745i, is gelukkig ontmanteld. maar ga denk ik wel een knipperledje in het portier zetten, het gat zit er toch al... schrikt enigzins af (hoop ik)
Je nieren zitten dichter bij je hart, dan je ster....