je hoeft het ook niet eens te zijn Fletsh
zal mijn mening en gedachte hier over dan even toelichten
De oldtimer regeling is in den beginsel destijds van invoering nooit bedoeld om een ieder er dagelijks in te laten rijden of als enige auto ,dit liep danig uit de hand er werd eigenlijk misbruik gemaakt van een regeling net als destijds grijs kenteken zoals ik ooit een porsche 911 op grijs heb zien rijden ,en misbruik word aangepakt en dat indeze een verandering aan zat tekomen kon een ieder wel aan zien komen ik zij het met de aanschaf van de E24 al
De gedachte bij de meeste oldtimer liefhebbers (en ook de niet oldtimer rijders maar andere auto liefhebbers) is/zijn toch degene die hun getaxeerde oldtimer in goede perfecte staat brengen en ook houden en er nooit in de winter maanden of dagelijks mee rijden ,dit was ook de gedachte achter de regeling destijds
De meeste die een oldtimer hadden /kochten hebben toch ook altijd stallings ruimte dit in tegen stelling tot een groep die belasting vrij als enige auto zijn gaan rijden en die groep het op zijn beurt weer heeft verpest voor de eerder genoemde groep oldtimer rijders.
en waarom denk je dat van de wat oudere zuinige kleine auto's ook het MRB vrije af gehaald is nou heel simpel !
als iedereen in een zuinige auto rond kacheld waar geen MRB op zit dan komt er ook niets/minder binnen en word er wel iets anders velen malen duurder .
is eigenlijk het zelfde als een groot deel een oldtimer ging rijden of aanschafte als enige en dagelijkse auto!
de lagere bijtelling heb ik destijds op youngtimers ook nooit begrepen ,als je zakelijk rijd mag dat van mij in een zo schoon/zuinig mogelijke auto en dat mag beloond worden met een wat lagere bijtelling
bestel auto's die BRM vrij waren! en waar als ondernemer gebruik van gemaakt werd is/was ook grote onzin !
nog opvallender is ook dat de meeste (liefhebbers) met het grote mondje en het hardste schreeuwde over de nieuwe regeling, hun oldtimer(s) verkocht/gedemonteerd hebben
het grote voordeel van de nieuwe regeling vinden de meeste toch wel!! dat het groepje met half rotte stinkende diesels niet meer rond rijd ,oldtimers waarvan je zag dat het enige dagelijkse vervoers middel was omdat het belasting vrij was en niets mocht kosten is ook een stuk minder ,en dat is mij en velen met mij die 120 euro pj per auto wel waard !