Na startproblemen met mijn 732i te hebben opgelost ben ik er afgelopen weekend op zaterdag mee gaan rijden. En een nieuw probleem ontstond al vrij snel. Tijdens het rijden kwam er opeens witte rook door de blowers en binnen 10 seconde was de cabine veranderd in een stoomcabine. De matten helemaal nat van koelvloeistof en een spoor van 60 meter van koelvloeistof als gevolg. De ANWB gebeld en die hebben de radiateur omgeleid of iets dergelijks, zodat de kachelradiateur niet meer op de cabine was aangesloten, zodat er geen nieuwe stoomcabine kon ontstaan. Ook hadden ze de koelvloeistof bijgevuld. Gelukkig was het op een rustige weg gebeurd, want het had ook op de snelweg kunnen gebeuren tijdens het inhalen ofzo, dan had het wel een gevaarlijk situatie opgeleverd, want ik kon echt helemaal niets meer zien door de rook. Na het werk van ANWB nog 100 km gereden op de zaterdag, zonder problemen.
Maar gisteren ontstonden weer problemen. Na zo'n 50 km gereden te hebben parkeerde ik de auto en nadat ik de motor uitzette, lekte er flink wat koelvloeistof. Dit kwam van onder de motorkap. Er is verder niets meer de cabine binnengekomen. En het gebeurde echt op het moment dat ik de motor uitschakelde, er liep ook geen spoor tot de parkeerplaats ofzo. De temperatuur is normaal gebleven tijdens de reis. Een aantal uren later ben ik met de auto terug naar huis gereden, en gedurende de reis goed de temperatuur in de gaten gehouden. Die temperatuur begon steeds op te lopen en toen het waarschuwingslampje begon te branden van de temperatuur heb ik de auto maar ergens geparkeerd 20 km van huis, uit voorzorg om geen flinke schade aan de motor te krijgen. Ik las op dit forum, dat iemand anders (smidje) dit ook was overkomen. Hebben jullie tips voor mij wat ik nu kan doen?
Maar gisteren ontstonden weer problemen. Na zo'n 50 km gereden te hebben parkeerde ik de auto en nadat ik de motor uitzette, lekte er flink wat koelvloeistof. Dit kwam van onder de motorkap. Er is verder niets meer de cabine binnengekomen. En het gebeurde echt op het moment dat ik de motor uitschakelde, er liep ook geen spoor tot de parkeerplaats ofzo. De temperatuur is normaal gebleven tijdens de reis. Een aantal uren later ben ik met de auto terug naar huis gereden, en gedurende de reis goed de temperatuur in de gaten gehouden. Die temperatuur begon steeds op te lopen en toen het waarschuwingslampje begon te branden van de temperatuur heb ik de auto maar ergens geparkeerd 20 km van huis, uit voorzorg om geen flinke schade aan de motor te krijgen. Ik las op dit forum, dat iemand anders (smidje) dit ook was overkomen. Hebben jullie tips voor mij wat ik nu kan doen?
'83 BMW 732i