Het is nu do 28 nov 2024, 12:24


Inhouden 635CSI

Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
  • Auteur
  • Bericht
Offline

BeekMW

Professional

  • Berichten: 1258
  • Geregistreerd: ma 07 sep 2009, 13:04
  • Woonplaats: Zoetermeer

Inhouden 635CSI

Berichtwo 02 dec 2009, 10:17

Heren nog even een andere vraag;

Mijn 6 heeft door Len een grote beurt gehad waarbij de bougiekabels, verdelerkap inclusief rotor en de bougies vervangen zijn. Ook is het blok geflushed en is er al herhaaldelijk injectorreiniger aan de benzine toegevoegd.

Het probleem is dat wanneer je in zijn 1 vlot wegtrekt en schakelt door naar 2 en je gaat op dezelfde manier door met gasgeven (lekker vlot dus) houd het blok onderin de toeren in. Wanneer je het gas gaat doseren en dan weer vol intrapt trekt het blok netjes door in toeren. Ook als je laag in toeren in zijn 3 zit en je gaat toch redelijk op het gas staan gebeurd het ook, wanneer je het gas op dat moment gaat doseren en daarna weer intrapt is er geen probleem meer en trekt deze goed door...

Voor dat ik daar verhalen over krijg; ik ben de zuinigheid zelve en rij het blok ALTIJD goed warm voordat ik meer gas ga geven (als ik al sportief wil rijden met de 6)...

Zelf verdenk ik de LMM, wat is jullie advies??

Wederom alvast bedankt heren!

Groetjes,
Jeroen.
1988 BMW E24 635CSI Shadowline Diamand zwart metallic
2010 Volkswagen Polo BlueMotion Executive Glacier blue metallic
1998 Honda Accord CE-08 sedan JDM H22 rood
Offline

BMWim

Moderator

  • Berichten: 2872
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:15
  • Woonplaats: 's Gravenmoer

Re: Inhouden 635CSI

Berichtwo 02 dec 2009, 10:45

Ik vermoed ook de LMM...
als ik mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi !
Offline

BeekMW

Professional

  • Berichten: 1258
  • Geregistreerd: ma 07 sep 2009, 13:04
  • Woonplaats: Zoetermeer

Re: Inhouden 635CSI

Berichtwo 02 dec 2009, 11:29

HEEL erg bedankt Wim, ga ik even een nieuwe LMM voor de 6 regelen :thumbsup:
1988 BMW E24 635CSI Shadowline Diamand zwart metallic
2010 Volkswagen Polo BlueMotion Executive Glacier blue metallic
1998 Honda Accord CE-08 sedan JDM H22 rood
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: Inhouden 635CSI

Berichtwo 02 dec 2009, 12:10

Jeroen, ik zou het eerst proberen met een LMM die werkt. Dus jou eigen vervangen door
Offline

BeekMW

Professional

  • Berichten: 1258
  • Geregistreerd: ma 07 sep 2009, 13:04
  • Woonplaats: Zoetermeer

Re: Inhouden 635CSI

Berichtwo 02 dec 2009, 12:49

Ja dat klopt :mrgreen: Dat had ik bij Len ook al geprobeerd maar omdat het niet altijd plaatsvind heb je nooit zekerheid...
Ik vond overigens wel dat ie al wat lekkerder liep toen die LMM erop zat dus grote kans dat het gewoon aan de LMM ligt :thumbsup:

Bedankt voor de tip!
1988 BMW E24 635CSI Shadowline Diamand zwart metallic
2010 Volkswagen Polo BlueMotion Executive Glacier blue metallic
1998 Honda Accord CE-08 sedan JDM H22 rood
Offline

Schildje

Nieuw

  • Berichten: 11
  • Geregistreerd: wo 25 nov 2009, 12:14

Re: Inhouden 635CSI

Berichtwo 02 dec 2009, 14:35

heb je de inlaat al eens gereinigd ?!

dat is iets wat vaak veel van dit soort problemen oplost. En het is makkelijk zelf te doen zonder kosten
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4170
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: Inhouden 635CSI

Berichtwo 02 dec 2009, 18:20

Kunnen nog wat andere dingen zijn;

- brandstofpomp opbrengst te laag
- benzinefilter of leiding verstopt
- drukregelaar
Freude am Fahren
Offline

BeekMW

Professional

  • Berichten: 1258
  • Geregistreerd: ma 07 sep 2009, 13:04
  • Woonplaats: Zoetermeer

Re: Inhouden 635CSI

Berichtwo 02 dec 2009, 19:56

Benzinefilter; check, vervangen
Inlaat gereinigd; check, gereinigd
Brandstofpomp opbrengst te laag; Dat zou kunnen, laat ik Len wel even bekijken (kan het zijn dat de opbrengst lager wordt naarmate het onderdeel ouder wordt Cees?)
Drukregelaar; Daarvan weet ik ook niet of die goed is.

Heb ik 3 dingen die het kunnen zijn: LMM, Brandstofpomp of de drukregelaar :thumbsup:

Ik blijf de LMM verdenken, zal die als de auto uit zijn winterslaap komt als eerste vervangen...

Ik dank jullie voor de reply's Cees en Schildje :thumbsup:

Groetjes,
Jeroen.
1988 BMW E24 635CSI Shadowline Diamand zwart metallic
2010 Volkswagen Polo BlueMotion Executive Glacier blue metallic
1998 Honda Accord CE-08 sedan JDM H22 rood

Keer terug naar Motorisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten

cron