BMW heeft de uitlaat voor de diverse m30 motoren zo ontworpen dat zoveel mogelijk water(condensatie) verdampt en er dan als witte rook uitkomt. Op lpg heb je veel meer condensatie, en dus ook meer witte rook. Mijn ex e32 walmde enorm bij koudstart in de winter maar nadat de motor op temperatuur was was het witte rook effect nagenoeg weg. Bij stationair draaien kwam het weer wat terug. Het bewijs voor het uitstekende uitlaatontwerp is het feit dat onder mijn e32 nog de orginele uitlaat uit 1991 zat, en denk ik nog steeds zit. Mijn e32 heeft nooit een lekke
koppakking gehad en ook nooit koelvloeistof verloren.
Op het duitse 7 er forum is het witte rook effect al vaker aan de orde geweest, en ook hier het condensatieverhaal.
Lekke koppakking is veel druk in het koelsysteem, Snel een (te) hoge temperatuur, creme kleurige substantie aan olievuldop of in het koelvloeistof reservoir, koelvloeistof verlies of je olie wordt ineens een soort yoghurt substantie.