Ik ben bezig met een e12 520 met m20 en carburateur. Hij rookte nogal, witte rook. Vandaag de kop eraf gehaald. Ziet er allemaal nog goed uit. Zal m wel af laten persen. Kan het zijn dat de witte rook in/door de carburateur veroorzaakt wordt? Er loopt koelwater doorheen, kan het zijn dat er een pakking lekt oid? Ben niet zo thuis in de carburateurs. Ik hoop dat iemand hier me kan helpen, ik merk dat er niet zo veel carburateurkenners meer zijn.
het revisie setje valt wel mee.......... zit een goede beschrijving,afbeelding bij..... maar net wat zero zegt..........t afstellen is vaak een probleem...
En hij loopt nu net zo netjes. Als ik alleen de pakkingen vervang zou dat voldoende zijn? De witte wook zal toch wel koelwater zijn dat via het inlaatspruitstuk bij de lucht komt?
Het afstellen is een probleem. je hebt een vacuumpomp nodig om de pull down af te stellen en een CO apparaat om synchroon te stellen en de afstelgegevens. Kijk of de plunjer van de tweede trap niet vast zit daardoor kan de excentriek (fiber) op de as van de tweede trap scheuren en dan doet hij het niet meer. Ik heb het werkplaats handboek van de Solex 4A1 gecopieerd en dat kun je hier downloaden van mijn website [link]http://www.borreliose.nl/images/SOLEX_Doppel_Registervergaser_4A1.pdf[/link]
Niets , maar ik heb een website met info over de ziekte van lyme en daar kan ik ook bestanden opzetten die dan te downloaden zijn. Ben zelf lymepatient.
vacuum modulator op de bak willen inwendig nog wel eens lekken(dit komt wel vaak bij amerikanen voor) dan zuigt hij de automaat olie via een vacuum slangetje op(aan de carburateur). ik weet niet precies of jou bak ook een vacuum modulator heeft,maar dit zou je zo moeten kunnen zien. ergens op je bak een vreemd tonnetje met een vacuum slangetje eraan. slangetje eraf halen en zien of er ook een beetje olie uit lekt.
Eerst maar het diagnose van het afpersen af wachten,heb in het verleden vaker deze m20 cilinderkoppen vervangen. Vaak was haarscheurtjes of corrosie(op/bij waterkanaal) de oorzaak. Hopelijk heb je meer geluk
Kop is weer perfect. De 6de cilinder heeft waarschijnlijk gelekt. Ik zou hem vandaag weer starten maar er is helaas een verkeerde riem geleverd. Ik meld het resultaat wel even.