Het is nu do 28 nov 2024, 17:32

Nieuw hier

Hier plaats je een foto van je auto en stel je jezelf voor
  • Auteur
  • Bericht

zooka

Die hard

Nieuw hier

Berichtma 08 nov 2010, 21:07

Hallo ik ben Arjan ( nick Zooka)
Ik kwam op deze site terecht vanwege het zoeken naar tecnische info voor mijn BMW.
Ik heb een E24 635CSI uit '79 en las dat jullie hier dit model ook accepteren :D

Ik heb altijd bmw gereden dus ben zeker niet onbekend met de e30,e36,e34 en e39 maar de e24 is mij helemaal nieuw.
Ik ga deze winter met de auto aan de slag, heb de auto gekocht als project en heb al diverse dingen te doen, allereerst het motorblok.
De koppakking ligt er voor 99% uit dus dit is de eerste klus die op stapel staat, of ik moet tegen een geschikt blok aanlopen en die omruilen met de mijne maar daar ben ik nog niet helemaal over uit wat het beste is....iemand hier die mij hierin een wijs advies kan geven?

Verder is de BMW best goed voor zijn leeftijd, er is natuurlijk altijd wat te doen dus vervelen doe ik nooit met deze BMW :mrgreen:

Oh en een foto mag niet ontbreken toch? ( ik kan ze alleen niet goed plaatsen vanwege te brede pixels?

Groeten Arjan

Image

Image

Edit moderator; foto's tussen RIMG tags geplaatst
Kijk ik vanmorgen uit het raam, ligt de wereld op de stoep!

BMW E24 635CSI
BMW E31 850i
VW Passat 1.9TDI
VW Lupo 1.4 FSI

BMWim

Moderator

Re: Nieuw hier

Berichtma 08 nov 2010, 22:54

Welkom hier Arjan...
Motorisch is er veel overeenkomst met de e23 (e.a.)

Stel je vragen maar...
als ik mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi !

ErikAnton

Professional

Berichtdi 09 nov 2010, 00:33

Hoi en welkom hier!!!

Komt de auto toevallig uit de buurt van Roosendaal?

Groeten Erik

zerotolerance

Professional Goud

Berichtdi 09 nov 2010, 10:16

Welkom!

Gizmo

Nieuw

Berichtdi 09 nov 2010, 15:08

Welkom hier op het forum!
Komt de auto toevallig uit het oosten des lands en kenteken beginnend pv- - ?
BMW E23
VW Golf 4 V5

Michiel

Professional Goud

Berichtdi 09 nov 2010, 15:40

Welkom! Mooie E24 als ik de foto's zo mag geloven :clap:

oldie

Professional

Berichtdi 09 nov 2010, 16:01

Hoi Arjan welkom hier. ;)
Mooie 6 zo op de foto,s.Rijd zelf ook met een e24,en ik mag wel zeggen dat we met een 6 hier ook mee mogen praten.Als je vragen hebt ,brand los.
De zes en 7 serie hebben veel overeenkomsten zeker op het motorisch vlak.Gr.Hennie[oldie]

zooka

Die hard

Berichtdi 09 nov 2010, 20:02

Bedankt voor de positieve reactie's
Ik heb een hele map met rekeningen en certificaten, fahrzeugbrief, teveel om op te noemen wat aangeeft dat de wagen uit de regio Noordwijk komt en in onderhoud is geweest bij een zaak in Katwijk.
Ik heb de 6 uit het oosten des lands gehaald ja.

Komt iemand deze wagen soms bekend voor?.....altijd leuk om meer te weten wat de achtergrond is van een auto....misschien kom ik wel achter meer dan nodig is :oops: ....maar goed maakt me niet uit heb zin om ermee aan de slag te gaan.

Ik heb het de afgelopen tijd erg druk gehad en dat zal niet minder worden in de toekomst dus het project heeft absoluut geen haast.
Op moment staat ie droog, geventileerd in een garage bij familie, kan er rustig aan gaan beginnen in de kleine beetjes vrije tijd wat ik heb.

Mijn bedoeling is om de voorschermen, motorkap en het voorfront te demonteren en dan maar eens gaan kijken wat er allemaal mis is.
Motor uit elkaar halen en dan beoordelen of het de moeite waard is om te gaan repareren ipv compleet te gaan vervangen.
Schokbrekers achter moeten vervangen worden en de deuren hebben onderin aandacht nodig.
Ik kom de winter wel door haha :roll:

Lakwerk is goed, maatje van me kan niet wachten om te gaan polijsten, "rood is zo'n dankbare kleur om te poetsen" zegt ie :mrgreen:

Qua vragen heb ik nu (nog) niet zoveel, ben me eerst aan het inlezen en laten informeren wat makkelijk is en waar wat te koop ligt voor me wat interessant is.
Het wordt ook geen haastklus dus ik ga jullie hier wel vervelen met vragen genoeg!
Handleidingen qua motorisch gedeelte kan ik niet genoeg hebben, had al eea gevonden op een amerikaans forum maar als er hier nog wat leesvoer rond zwerft....graag! :D

Groeten
Kijk ik vanmorgen uit het raam, ligt de wereld op de stoep!

BMW E24 635CSI
BMW E31 850i
VW Passat 1.9TDI
VW Lupo 1.4 FSI

Keer terug naar Even voorstellen