do 27 jan 2011, 18:59
heb bijna exact hetzelfde... heb een e23 gekocht van een handelaartje, de auto werd heet... maar de erkoper verzekerde mij dat het de thermostaat was, hij was immers pas 2 jaar geleden geinporteerd en de motor was perfect, nou moet ik zeggen dat de motor erg goed klonk, dus de auto op de auto ambulance mee, kom ik thuis zie ik dat de kachelradiateur door gelust is, ik het terug zetten blijkt hij lek te wezen.. nieuwe radiateur er in, daarna voor de zekerheid de waterpomp vervangen.... en nog steeds warm lopen, nu nieuwe thermostaat opnieuw gemonteerd, alles nagelopen en ontlucht.. gaat hij slecht lopen en wil niet meer dan kwart gas anders stikt ie... net nog even gekeken en hij loopt nu helemaal beroerd lijkt of ie op 3 poten loopt ipv 6, dus ben een beetje ten einde raad en ben bang voor een gescheurde cilinderkop... maar goed ik ga nog even knutselen anders gaat ie in onderdelen dan maar op marktplaats, ik heb namelijk geen zin meer om er veel moeite in te steken ben ondertussen al 4 weken aan het klooien namelijk.
BMW e23 728i met 735i motor