mijn ervaring: begin eerst met de roest allemaal weg te werken van de carrosserie. Als je daar niet mee begint, dan is al het andere werk voor niets geweest.
Ik denk dan vooral aan de zwakkere plekken: wielkasten en bij de veerpoten.
Zit daar geen roest: gefeliciteerd. Weinig roest : snel behandelen voor het veel roest wordt!
En loop even de kwaliteit van je koel- en brandstofslangen na. Als ze poreus of zwak zijn, wordt je daar straks niet vrolijk van.
Natuurlijk hebben jullie gelijk, gelukkig is deze auto aardig roestvrij. Je bedoeld de wielkasten aan de binnenkant (onder de motorkap)? Daar zie ik geen pikkeltje roest iig. In de kofferbak zit wel een beetje, dit komt omdat de rubbers los zitten. Hoe kan ik die het beste weer vastzetten? Eerst ontvetten en schoonmaken en dan met eoa rommel weer vastlijmen?
haal ook eens bij de voorwielen t ""spatplaatje"" eraf........... daar zit vaak modder.......en daar rotten de e12 ook nogal.... en voel eens aan de rand van t spatbord ophanging aan de onderzijde....
Zo, hier een hele berg foto's van haar;) Wel bij donker genomen, lang leve de flits:D
De kofferbak is nat, mijn grootste zorg De kofferbak is nat, mijn grootste zorg De kofferbak is nat, mijn grootste zorg De kofferbak is nat, mijn grootste zorg De kofferbakrubber is los, maar nog wel in goede staat
vaak ligt t aan de rubber van t koffer................ hoe is ie bij de a stijl?? onder de voorraam......daar zijn ze ook vaak slecht..... maar zeker geen verkeerde e12,tis ook geen nieuwe h
Ja, inderdaad. Het tectiel zit er overal ook nog op. Ik zal vanavond even bij de A-stijl kijken en een foto maken, maar volgens mij is ie daar ook goed.
Binnenkort (met het zonnetje erbij) zal ik de wagen ook even in de was zetten, nu liggen er telkens hele plassen op het dak en de motorkap..
wat is er gebeurd met je voorbumper? Mijne was niet zo mooi meer, dus ik heb hem vervangen. (Zie je wel op het plaatje)
Maar bij jou zou hij er nog op hebben moeten zitten.
BMW 528 E12 beige uit 1977 (verkocht) BMW 735iA E23 Polaris grijs uit 1984 (verkocht) Corsa Diesel 1998, blauw metallic met rembekrachtiging en asbak (bijna weg) (Meer opties zitten er niet op)
Zat een boggel in, die heb ik er inmiddels uitgehaald/geslagen;), gelijk gepoetst en hier en daar wat nagekeken. Deze week komt ie er weer op.
Ik heb er ook nog om gedacht mistlampen onder te hangen, maar ik doe toch eerst even de dingen die harder nodig zijn. Mijn budget is -helaas- ook niet oneindig
In het weekend heb ik de kofferbakrubbers vervangen met behulp van Bison zwarte siliconen kit. Het is nog niet helemaal klaar. De 2 nbochtjes en het onderste rubber moeten nog. Is best lastig omdat de rubbers iets korter zijn in ontspannen toestand. Dus nog een heel gedoe met lijmklemmen ed. Maar het is er nu prima weer voor!
Vanavond gaat mn auto op de smeerput om een vermoedelijk lekke werkkoppeling (nemer) te vervangen en het bumper te monteren.
Morgen al het interieur op de deuren weer monteren en dan uitzuigen en de nieuwe automatten er inleggen. Ook de gereinigde ventilatieroosters weer aanbrengen.
Dan is het plan om eerst weer een poosje te rijden en de kleine dingen wat aan te pakken.
Onder het rijden zullen zich wel weer volgende problemen voordoen;)
We zijn weer wat dagen verder en de werkcilinder doet het nog steeds niet. Het bleek dat er een klein breukje zat onder het ventiel van het korte slangetje die de werkcilinder met de slang die naar het reservoir loopt verbindt. Dus ja, dan blijf je ontluchten tot de kerstdagen.... daar komt geen end an..
Dus aan het slangetje wordt gewerkt:)
Ook heb ik m even schoongemaat met Hara, want er zat al aardig 'weer' in de lak. Gelukkig staat ie nu veilig en droog binnen op de smeerput.
Foto's van de onderkant komen eraan vanavond, wat ik daar onder die auto zag.... KEURIG!!!! Nergens roest op het koetswerk