alpinac1 schreef:Tuurlijk, je kan ami`s niet met bmw`s vergelijken. Mijn olds cutlass 442 die ik had met big block liep ook erg bruut.
In een bmw hoort een 6-cilinder en in een ami een 8. Zo simpel is het.
Maar voor mij is de e31 een uitzondering.
De 850csi is de M-uitvoering van de e31 serie. Door de grotere motor en de andere karakteristiek kan deze bij hogere toerentallen wel van zich laten horen, zoals undifined al zegt.
Qua prijs zijn ze al jaren niet duur in aanschaf. Maar ze zijn te zwaar gebouwd naar mijn idee. Dikke deuren, dikke stoelen, zware kofferdeksel enz. Mede door een "magere" 300 pk uit zo`n motor is het geen sportwagen.
wist je dat de kale koets van een e31 lichter is dan die van een e24? en ik bven van mening dat in de e31 eigenlijk geen v8 hoort. bij een v12 ligt er echt iets zeg maar:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... &picture=2en bij een 840 is het toch een beetje leeg en kaal onder de motorkap:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... &picture=2en wat uiterlijk betreft ik vind een e31 eigenlijk alleen moooi met de 850csi spiegels (onder sommigen beter bekend als m3 spiegels) anders heeft ie toch wel een beetje flaporen. en de voor en achter spoiler van de csi zijn ook veel mooier naar mijn mening. Ook vind ik de sportstoelen niet erg mooi. de gewone zijn veek mooier. Mijn droom e31 zou een tobagoblauwe 850csi met colorline(binnenkleding in 2 kleuren te weten: zwart en de kleur van de buitenkant van de auto) met normale stoelen.
ik vind het geluid van een 850csi standaard mooi om te horen (over die van een normale kan ik niets zeggen want die heb ik nog nooit gehoord)
er zijn trouwens weinig auto's die meer koppel dan een 850csi hebben, de 850csi heeft meer koppel dan een e60 m5

ook heeft een 850csi over een enorm gebied veel koppel, tussen 2000 en 5500 toeren altijd meer dan 400 nm