Hoi allemaal,
Even een korte update. In januari heb ik dus mijn eerste oldtimer gekocht. Een E28. Ik wist eigenlijk niet goed waar ik aan begon, maar nu kan ik toch wel zeggen dat ik deze nieuwe hobby heb omarmd.
Tot nu toe heb ik alleen de nieuwe banden uitbesteed aan een garage. De rest allemaal "zelf" gedaan. Tussen aanhalingstekens, omdat ik vooral samen klus met Smeets, een bekende op het E28 forum.
Het rateltje in de motor bleek een kantelende zuiger te zijn. Ik heb van ebuy (wederom E28 forum) een jonger onderblok gekregen. Samen met Smeets een weekendje beunen... Groot onderhoud! Blok eruit, het onderblok vervangen voor het jongere exemplaar, kop volledig gereinigd, nieuwe klepsteelrubbers, kleppen ingeslepen en gesteld, nieuwe distributieriem/spanrol, nieuw oliefilter, nieuwe waterpomp, diverse keerringen en pakkingen vervangen (carterpan, waterpomp, kop, kleppendeksel, inlaatspruitstuk...). Verder van alles schoongemaakt, ontroest en gecontroleerd... en het blok er weer terug in.
Een paar plaatjes (klikbaar voor grote versies)...
De motor loopt weer te gek! Een week later ben ik met de Bimmer naar Wales geweest. Hier een plaatje van de E28 op de berg Snowdon.
Verder zijn in de loop van de tijd een hoop kleine dingetjes gefixt...
* Zomerbanden op de BBS TRX velgen
* Pullman interieur erin gezet
* Nieuwe mattenset
* Nette radio erin
* Verse speakers (wel in de originele kapjes)
* Lichtenverklikker
* Kofferbakembleem erop
* Emblemen ververst
* Verroeste bumper rechtsvoor vervangen.
Zo staat hij er nu bij:
Dus... tot zover erg tevreden. Per 1 november heb ik nieuw werk. Ik zit erover na te denken om de E28 voor woon/werk te gaan gebruiken. Waarom niet? Hij rijdt heerlijk.
Voordat ik dit ga doen, denk ik dat ik Michiel nog ga benaderen voor een wax-behandeling.
En misschien een LPG inbouw?!