Het is nu zo 24 nov 2024, 21:44

Oldtimers en Regeerakkoord

Al het nieuws wat te maken heeft met het rijden van een oude BMW (regels, belastingen etc)
  • Auteur
  • Bericht

RobertF

Professional Goud

Re: Oldtimers en Regeerakkoord

Berichtza 03 nov 2012, 10:28

`De in januari ingevoerde regeling die na lang onderhandelen tot stand was gekomen bewijst te werken want er is in de eerste 5 maanden 39% minder import geweest. Dus waarom die regeling vervangen. De leeftijd gaat naar 30 jaar en er is een diesel/lpg toeslag.
De mensen die een diesel zijn gaan rijden voor dagelijks gebruik doen dat omdat ze denken dat het goedkoop is. Ze zullen er echter snel achter komen dat wat ze uitsparen aan MRB opgaat aan reparatie. Bovendien blijft het een oude auto er is bij die oude dingen toch altijd wat. Dit wagenpark verdwijnt vanzelf omdat het geen liefhebbers zijn
Gewoon de regeling houden

graad

Professional Platina

Berichtza 03 nov 2012, 11:13

klopt robert....maar als ik geen 1e auto heb....zet ik m op iemands zn naam..die wel een 1e auto heeft....en dan kmstand...trug draaien..of teller loskoppelen...krijg je die trukjes weer....ook niet waterdicht!!!
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

ericie

Die hard

Berichtza 03 nov 2012, 11:22

@ robertf de leeftijd naar 30 vindt ik ook oke maar ben t niet eens met Diesel/LPg toeslag want ik gebruik mijn oldtimer niet elke dag want dan had ik wel een andere auto gekocht toen die tijd en vindt dat iedereen de vrijheid heeft om zelf de keuze te maken heeft om met wat voor soort brandstof gaat rijden.
Image
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen

MartinE34

Professional Zilver

Berichtza 03 nov 2012, 11:40

dat is nu net het punt diesel is alzowiezo de grootste vervuiler in deze groep auto's ,de mensen met een diesel of gas auto rijden meer cq makkelijker meer KM en is meer vervuiling in het millieu verhaal !en dat is/was nu net niet de insteek van de regeling geweest
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT

jeffreypico

Master

Berichtza 03 nov 2012, 13:01

ericie schreef:@ robertf de leeftijd naar 30 vindt ik ook oke maar ben t niet eens met Diesel/LPg toeslag want ik gebruik mijn oldtimer niet elke dag want dan had ik wel een andere auto gekocht toen die tijd en vindt dat iedereen de vrijheid heeft om zelf de keuze te maken heeft om met wat voor soort brandstof gaat rijden.

Niet als je elke dag in Den Haag die( Geen bevolkinsgroepen stigmatiseren!BMWim.) figuren ziet rijden met die stink mercedes diesels waar de gaten in vallen en de teller elk jaar op dezelfde staand staat :evil: .
Weet je wat ze moeten doen,als de politie een oldtimer ziet rijden aanhouden en terplekke kilometerstaand opschrijven en dat in een soort telex zetten en dan kan je naar een tijdje zien wat ze rijden met de wagen.Dan voorkom je het terugdraaien,want dan durven ze nog geen meter meer te rijden ;)
Een echte oldtimer is bedoeld voor +-5000 per jaar.
En bij APK verplichte steekproef dan voorkom je ook een hoop.
Laatst bijgewerkt door jeffreypico op za 03 nov 2012, 14:59, in totaal 2 keer bewerkt.

Sander Veldtman

Nieuw

Berichtza 03 nov 2012, 14:41

las hier ergens over een e23 die 80euro per maand gaat kosten?
Weet niet hoe je bij dat bedrag komt,maar die van mij gaat zo,beetje 560 euro
Per kwartaal kosten!en het gaat mij niet om het belasting vrije rijden,ben ook een grote
Liefhebber!heb voor bijna 10.000 ge

BMWim

Moderator

Berichtza 03 nov 2012, 14:56

Nou,nou, nou. Wat een ongenuanceerde reacties hier.

"Alles gaat naar de klote. Het is allemaal een ANDER de schuld."

De vraag is ; wat zou JIJ doen om 16 miljard EURO te besparen en de meerderheid van de bevolking tevreden te houden ???? Ik geef je op een briefje; DAT LUKT NIET !!

Ik snap de frustratie. Ik vind het ook NIET leuk w.b. de MRB..maar hier geldt ook: de beste stuurlui staan aan wal..

Denk ook eens hieraan als je iets meer moet betalen: We hebben het superrijk. We hebben genoeg te eten, een dak boven ons hoofd en we leven in vrijheid zonder oorlogsgeweld.

De volgende die loopt te zeiken, krijgt van mij een ticket naar Syrie. Mag hij daar gaan uitleggen dat z'n MRB vrijstelling verdwijnt en je meer zorgpremie moet betalen.
als ik mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi !

jeffreypico

Master

Berichtza 03 nov 2012, 15:00

BMWim schreef:Nou,nou, nou. Wat een ongenuanceerde reacties hier.

De vraag is ; wat zou JIJ doen om 16 miljard EURO te besparen en de meerderheid van de bevolking tevreden te houden ???? Ik geef je op een briefje; DAT LUKT NIET !!

Ik snap de frustratie. Ik vind het ook NIET leuk w.b. de MRB..maar hier geldt ook: de beste stuurlui staan aan wal..

Denk ook eens hieraan als je iets meer moet betalen: We hebben het superrijk. We hebben genoeg te eten, een dak boven ons hoofd en we leven in vrijheid zonder oorlogsgeweld.

De volgende die loopt te zeiken, krijgt van mij een ticket naar Syrie. Mag hij daar gaan uitleggen dat z'n MRB vrijstelling verdwijnt en je meer zorgpremie moet betalen.

Dit is onder andere waarom we naar de KL#$@ gaan.

Maar neem aan dat we ook hier niet zitten bij de Pvda, cda ,cristenunie,sp
Volgende keer zal ik wel zeggen met nederlands paspoort

jeffreypico

Master

Berichtza 03 nov 2012, 15:05

En WIM ik heb zelf een buitenlandse vrouw dus weet niet waar je naartoe wil

De groeten

Sander Veldtman

Nieuw

Berichtza 03 nov 2012, 15:14

Had die Grieken maar zo,n briefje gegeven!wij moeten betalen!16 miljard!waar blijft mijn inkomsten belasting!waar blijft mijn geld dat ik de loop de jaren heb moeten inleveren?alles is op!om Europa op de been te houden!het houd toch een xtje op lijkt mij?hoeveel mensen gaan er nu weer kapot omdat ze hun baan verliezen,hun huis niet meer kunnen betalen of niet meer op vakantie kunnen?er moeten 100.000 mensen aan het werk in de zorg.wat zegt deze regering?60.000 mensen eruit!sar kan toch niet?ik hoor je nog zeuren over de pvv als je straks 45jaar betaald hebt voor je zorg en AOW en je letterlijk dood kan vallen omdat er geen geld of personeel is om jou kloten te wassen?wilders is een idioot en ik zal er nooit op stemmen!maar ik vindt dit wel te ver gaan!

Street legal

Professional

Berichtza 03 nov 2012, 15:47

Het blijft toch heel simpel. Er is een aantal belastingmaategelen de wereld in gegooid. daarna komt er een storm van boze reacties. Dan gaan de heren politici datgene waarover de meeste ellende geschreven wordt "maatwerken" en dus aanpassen zodat ze zogenaamd de burger teverden stellen en "geluisterd"hebben naar de stemmers. De niet opgevallen andere geldklopperij kunnen ze dan zonder weerstand doordrukken, en kom je er na twee jaar pas achter hoe je bent gepakt. Het maakt niet uit welke politieke partijen er moeten regeren, zo werken ze allemaal. Dat komt omdat er meer interesse is voor een hogere baan in de toekomst. Lekker doorstomen naar de echte macht. Want voor wie het nog niet door heeft, de macht is in handen van de hebzucht. De banken die uit pure geldhonger allerlei constructies verzonnen om maar meer bonus te genereren. De grootste hufters wat dat betreft zitten/zaten bijvoorbeeld in het bestuur van Goldman Sachs, Lehman brothers en Meryll linch. Zij zorgen er voor dat alle werkenden in de wereld opdraaien voor hun geldhonger en mismanagement. Want het enige dat voor hun telt is het rendement van hun geld
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image

MartinE34

Professional Zilver

Berichtza 03 nov 2012, 16:11

BMWim schreef:Nou,nou, nou. Wat een ongenuanceerde reacties hier.

Ga ik ff zeiken een (genuanceerde reactie zeg maar :P )ja het is andermans schuld en wat heb ik/we of het onderwerp met syrie temaken !het boeit mij iig geen reet dus hoef ik daar of elders ook niets uitteleggen daar, ik woon namelijk hier !!!, kan de hele wereld wel op mijn nek nemen :twisted:
dus doe in dit geval maar een ticket turkye :mrgreen:

De schuldige van de crissis zijn de banken ,de bonus opstrijkers in het algemeen ,corrupte/incompetente regerings leiders in andere euro landen en zakkenvullend brussel en het zooitje criminelen hier in denhaag niet tevergeten met de opgelopen staatsschuld ? ze geven dus meer uit dan er binnen komt nee dat zijn goede regerings leiders altijd bij de burger jatten, wij mogen dat natuurlijk niet nee ze dulden geen concurentie namelijk :clap:

Wanneer mensen banken beroven,
gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven,
krijgen ze een bonus.
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT

BMWim

Moderator

Berichtza 03 nov 2012, 19:09

jeffreypico schreef:En WIM ik heb zelf een buitenlandse vrouw dus weet niet waar je naartoe wil

De groeten

Het maakt niet uit of je een buitenlandse vrouw hebt of niet...

Ik wil je graag nog op de gebuikersvoorwaarden wijzen :

Verder plaats je geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, racistische, seksueel-geori

zerotolerance

Professional Goud

Berichtza 03 nov 2012, 19:35

Hmm, maar afgeven op Mercedes diesels is zeker geen discriminatie? Maar dat zal op een BMW forum een minder groot issue zijn dan iets roepen over oost - Europeanen, Noord Afrikanen of zuid oost Europeanen.

En nee, ik stem geen PVV. Vind mezelf niet rasistisch en heb niet per defenitie schurft aan een bepaalde soort afkomst. Ik vind het wel erg jammer dat er heel snel naar de Mercedes 190D wordt gewezen. Hoeveel hier rijden op LPG om het geld? Hoeveel E28 ers zijn er wel niet op LPG? Als er meer 524 td aanbod was geweest rond de 2000 euro had het overgrote deel daar in gereden in plaats van de 190D. Die wordt namelijk in grote getale aangeboden en kost weinig. De keuze lijkt dan wel heel simpel.

En hoe lang denkt iedereen dat die 190D rage nog gaat duren? Als je geen geld hebt om wegenbelasting te betalen, zou je dan wel geld hebben voor fatsoenlijk onderhoud? Het lijkt mij niet. Wijzen is zo wel erg makkelijk.

Maar iedereen mag er van denken wat ie wil, we leven nog steeds in een vrij land.

MartinE34

Professional Zilver

Berichtza 03 nov 2012, 19:40

:mrgreen:

zullen we het maar weer over onze klassiekers gaan hebben ,daar is dit forum tenslotte voor opgezet :idea: ;)
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT

RobertF

Professional Goud

Berichtza 03 nov 2012, 19:59

De volgende die loopt te zeiken, krijgt van mij een ticket naar Syrie. Mag hij daar gaan uitleggen dat z'n MRB vrijstelling verdwijnt en je meer zorgpremie moet betalen

Sorry maar ik vind dit ongenuanceerd. Deze opmerking heeft toch niets met het onderwerp te doen.

De mensen hebben de pest in en niet onterecht. ER is net 9 maanden een nieuwe regeling en nu moet die weer veranderd worden omdat de staat geld te kort komt. Als je een regeling zo snel weer verandert, hoewel daar vooraf veel discussie over is geweest, dan heb je te doen met een onbetrouwbare partner.
Bovendien zijn de argumenten niet steekhoudend waarom betaald moet worden.
Als men denkt door de belastingheffing dat de mensen minder gaan rijden dan heeft men de opzet van emissiereductie bereikt, hoewel dit wel in tegenspraak is met het verhogen van de max snelheid naar 130KM.
Als de opzet is om 150 milj binnen te halen en dat men daar maar een reden voor verzint dan heeft men zich waarschijnlijk verrekend want dat krijgen ze niet binnen, plus dat met de negatieve effecten geen rekening is gehouden.

Regelingen onder het mom van het milieu kennen we van de regering, LPG wordt extra belast hoewel schoner dan benzine. Grootverbruikers betalen een lagere gasprijs als de consument. De burger moet in een elektrische auto maar wel kolencentrales bouwen. Dat rijmt dus niet! Ik zou best zonnepanelen op mijn dak willen maar ik wed dat over enkele jaren die mensen daarvoor moeten gaan betalen omdat het gezichts landschapsvervuilend is of zoiets, ze vinden vast wel een reden..

Als ik elke maand geld tekort kom waar krijg ik dan geld? Nee, dan moet ik gewoon mijn uitgave aanpassen. Als de staat geld te kort komt dan halen ze gewoon meer bij de burgers en geven intussen miljarden weg. Belasting 49%, en dan op alles nog eens 21% en soms nog meer, dan blijft er niet veel over

En je weet een Hollander moet kunnen kankeren anders is ie niet happy ;)

Mike_

Nieuw

Berichtza 03 nov 2012, 22:31

BMWim schreef:De volgende die loopt te zeiken, krijgt van mij een ticket naar Syrie. Mag hij daar gaan uitleggen dat z'n MRB vrijstelling verdwijnt en je meer zorgpremie moet betalen.

Altijd die domme vergelijkingen met andere landen, lekker interessant.
Je moet kijken naar wat wij hebben en wat ons afgepakt word.
Ze kunnen beter wegenbelasting inschakelen op scooters, deze bestuurders maken degelijk gebruik van de weg zonder ervoor te hoeven betalen. :geek:

graad

Professional Platina

Berichtzo 04 nov 2012, 08:56

nou nou....dit gaat weer nergens over......maar als we toch beginnen...moet ik ook wat van t hart....die wegenbelasting is maar een klein iets....nu komt t...opa en oma hebben deze economie opgebouwd...en wat nu....ze worden in de hoek geschopt met 1200euro per maand......nee...dat gaat er bij mij niet in.....een jongetje van 8 moet na america...omdat ze daar zn leven hoogswaarschijnlijk kunnen redden...maar onee...kleine lettertjes....cz of wie dan ook betaald de 30.000 euro niet.. :devilish: :devilish:
maar appietappie uit zuidafrica(die nog nooit geen cent hebben betaald aan de zorg in nederland)komt met privejet hierheen gevlogen om even een hartoperatie te ondergaan.........maar das weer goed voor de reputatie van nederland.....america heeft een verdrag opgesteld...nederland ondertekent....omdat er hersenloze nietsnutten aan de macht staan.....wij de werkende mens..worden overal op ingekort...maar iemand aan de sociale diens..hoef maar 20 euro zorgpremie te betalen... :rolleyes: :rolleyes:
waar gaat dat heen hier.....
zoveel werkloze...nou..allemaal een bladblazer....en bladeren blazen...werk zat......
en wat betreft syrie.....een hek om da land plaatsen..en laat ze t bekijken...net als iran...irak enz....tis toch van de zotte.....dat als je meer als 40jaar gewerkt hebt....geen autootje kan rijden...of moet gaan sparen voor als je kleinkind jarig is... :devilish: :devilish:
xxxxxxxxxxxxxxxxxx (Ik heb al eerder gezegd. Dit soort uitspraken wordt hier niet getolereerd ! BMWim)..

ik wil over elke auto belasting betalen....als mijn geld na de ouderen gaan die hier de maatschappij hebben opgebouwd.....en nu de hoek in worden geschopt!!!
en zelfs mn geld mag na mohammet...alie...of een spanjaard opf wat dan ook...als ie maar gewerkt heeft!!!!!geen problemen mee!!!!!

nu weer ontoppic..mn gal is gespuugd :devilish:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

MartinE34

Professional Zilver

Berichtzo 04 nov 2012, 10:04

:clap:
Graad for president :P

Maar waarging het topic ook al weer over :?: :mrgreen:
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT

BMWim

Moderator

Berichtzo 04 nov 2012, 11:31

Altijd die domme vergelijkingen met andere landen, lekker interessant.

Wat is er dom aan ? of sluit je graag je ogen voor de rest van de wereld?

Je moet kijken naar wat wij hebben en wat ons afgepakt word.

Idd, moet je kijken naar wat je hebt...en wat vele mensen op deze wereld moeten ontberen. Meer, meer, meer is niet zo moeilijk. Terug is veeeel lastiger, blijkt maar weer
Mijn ouders hadden vroeger 1 (goedkope) auto en 4 kinderen. Ze voelden zich superrijk en hadden toch oog voor de minderbedeelden.

Ze kunnen beter wegenbelasting inschakelen op scooters, deze bestuurders maken degelijk gebruik van de weg zonder ervoor te hoeven betalen. :geek:

Zie je weer; een ander moet maar meer betalen. Vind je dat niet erg egoistisch gedacht ?

BMWim

Moderator

Berichtzo 04 nov 2012, 11:41

zerotolerance schreef:Hmm, maar afgeven op Mercedes diesels is zeker geen discriminatie? Maar dat zal op een BMW forum een minder groot issue zijn dan iets roepen over oost - Europeanen, Noord Afrikanen of zuid oost Europeanen.

Afgeven op Mercedessen is geen discriminatie,nee. Moet ik dat uitleggen ?

zerotolerance

Professional Goud

Berichtzo 04 nov 2012, 11:45

Graag. Het gaat om de hele uitspraken die gedaan worden.
Laatst bijgewerkt door zerotolerance op zo 04 nov 2012, 11:46, in totaal 1 keer bewerkt.

BMWim

Moderator

Berichtzo 04 nov 2012, 11:46

MARTINE34 schreef::mrgreen:

zullen we het maar weer over onze klassiekers gaan hebben ,daar is dit forum tenslotte voor opgezet :idea: ;)

Ik hoor jou trouwens in dit topic het hoogste woord hebben. Jij wil graag kritiek leveren. Dat mag natuurlijk, maar verwacht dan ook reactie terug.

BMWim

Moderator

Berichtzo 04 nov 2012, 11:47

zerotolerance schreef:Graag. Het gaat om de hele uitspraken die gedaan worden.

Je kan alleen personen of bevolkingsgroepen discrimineren, geen machines.

koos

Pro

Berichtzo 04 nov 2012, 11:56

je kan het wel over vroeger gaan hebben oke maar toen hoefde mijn moeder niet te werken nu moet mijn vrouw meewerken anders kunnen we de rekeningen niet betalen.
en ja het is toch de waarheid over de noord afrikanen met nederlands paspoort die met die stinkdiesels rondrijden.
laan ze wat doen aan al die buitenlandse kentekens zoals polen, bulgaren, roemenen die hier rondrijden zonder iets te betalen.
kunnen wij ook verder met onze hobby na het harde werken.
want anders is er voor veel mensen geen hobby meer omdat ze het niet meer kunnen betalen en daar ben ik er 1 van.
VorigeVolgende

Keer terug naar Ander belangrijk nieuws