Allereerst welkom.
Let op; ik ben commercieel redelijk actief op het e23 vlak, dus enige kleur heeft dit verhaal wel..
Als je een belastingvrije auto wil rijden omdat het lekker goedkoop is: niet doen. Koop een aygo of starlet
Als je een e23 wil rijden omdat het lijkt dat deze goedkoop is: idem dito, maar dan geldt het nog veel meer.
Als je per toeval op een BMW 7 serie komt zou ik echt even verder kijken. Dit zijn liefhebbers auto's, geen goedkope studentenbakken.
Een e23 wil je rijden vanwege het model. Natuurlijk helpt het enorm dat deze belastingvrij is, maar als je niks (of weinig) zelf kan is het al snel een dure ervaring.
Natuurlijk helpt het nog meer als de betreffende e23 op LPG rijdt, maar ook hier geldt: onderhoud is van levensbelang en dat kost geld..soms heel veel geld.
Een BMW 7 serie voor 2500,- op LPG is spotgoedkoop en kan alleen maar betekenen: werkhok, vroeg of iets later komen er kosten.
Wij (steunpunt Oldebroek) kopen slopers op voor soms meer dan 1k (soms ook minder
). Dat wil denk ik wel iets zeggen over de te verwachten kwaliteit voor 2500,-
Zelfs voor belangerijk meer ben je niet gevrijwaard van fikse kosten en mogelijke teleurstellingen. Zie ook het andere topic over onze eigen honk steunpunt Oldebroek. (..).
Lees dit vooral door! 2 teleurgestelde mensen die dachten goedkoop uit te zijn maar door de realiteit werden ingehaald.
En vanaf hier gaan we over op de positieve modus:
Ja, een e23 rijdt geweldig! En ja je kan jaren lang heel goedkoop rondrijden.
Ook wij hebben een 2tal LPG 7 series staan voor relatief weinig geld. Maar niet zonder werk!
Onderhoud: reken per km op 0.20-0.30 ct/km. Dat kost het gewooon. Zeker als je alles moet laten doen.
Verbruik: LPG 1:8 is heel reeel
Te koop:
BMW e23 728iA LPG - 1 jaar APK. Zo mee euro 1750,- Starten en lopen. Er moeten wel 2 nieuwe deuren in..
BMW e23 730A LPG - 2 jaar APK, veel aangedaan, weinig roest, zeer fijne auto - Euro 3500,-