Wie o wie kan me helpen met dit rare euvel als ik mijn auto wil starten als het echt koud is dan wil hij niet gelijk blijven lopen en slaat gelijk uit en als ik hem opnieuw start wil hij niet gelijk op zes pitten lopen maar ik heb er geen last van als buiten wat warmer is. Als de motor warm is heb ik nergens last. De verdelerkap rotor bougies/kabels zijn goed.
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen
heb ik ook, n carina en paar dagen geleden ook. wie o wie heeft de oplossing,
mijnes heeft precies hetzelfde met als extra dat die zeer laat aanslaat als die warm is, maar daarna wel gelijk mooi loopt. koud is 20 sec een drama, loopt op 2 pitten.
wie van de drie is die van de temp, iig welke die de problemen kan veroorzaken? Want dat is een makkie..... Zal morgen is met een klemtang de slang dichtknijpen naar de koude start.
@Payday die heb ik pas nog helemaal schoon en gangbaar gemaakt
@street legal de koudstartinjector is ongeveer twee jaar geleden vernieuwd door cees en welke is de temperatuur sensor op de thermostaat er zitten er drie op en kun je de benzinedruk meten?
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen
Hoi luitjes. Bij mijn E28 2.8 m30 motor doet zich dit probleempje in lichte mate ook voor. Tijdens het starten geef ik ietsje gas bij en houd hem zo aan de praat. Ik verdenk de startinjector van deze storing. Groeten, Danny
bnzine druk meet j mt een mtertje welke je met een stukje benzine slang monteerd op de injectorbar. Het slangetje naar de koudstart haal je los, en daar heb je je connectie. druk metertje dient tot 5 bar te gaan en kan van een oude cv installatie ofzo af komen. of van je huidige effe lenen ik ga morgen avond beide testen.
Heb wat aan de luchtschuif gedraaid en start nu veel beter, maar loopt nu warm wel wat te hoog stationair. Ik kan er zo mee leven, van de zomer de koudstartinjector maar is vervangen.