Nou, vandaag een andere
motronic geplaatst in de 6. De motor draait volgens mij weer op 6 cilinders maar krijgt nog steeds te veel brandstof...
Toen ik de motronic namelijk geplaatst had en de accu weer aangesloten was draaide de motor weer direct (startmotor had niet eens 1 omwenteling nodig), eerst dacht ik dat de motor nog op 5 cilinders draaide maar toen ik wat gas gaf klonk het weer als vanouds.
Toen ik een stukje ging rijden kwam er vrijwel direct weer blauwe rook uit de uitlaat, 50 meter verder wilde het blok niet meer stationair draaien zonder gas bij te geven
Het feit is dus dat als je motor koud is hij opzich lekker loopt, wanneer de motor warmer wordt vind ie het niet lekker meer...
Nu dus opzoek naar evt. een ander onderdeel wat kapot is (waardoor de motor dus teveel brandstof krijgt). Aangezien de eerste keer toen de ANWB erbij was ook het brandstofrelais bleef hangen toen we de motor uit hadden gezet zou het kunnen zijn dat deze niet helemaal lekker meer is. De volgende stap is dus deze te vervangen om te kijken of het verbetering oplevert, anders zou ik het op dit moment ook even niet meer weten.
Overige tips zijn dus zeker welkom!! Oh ja, op marktplaats zag ik iemand die 2 stappenmotoren voor een 3.5 te koop had staan, ene Paul. Een bekende van hier (ik heb er namelijk nog eentje nodig)??
Groetjes,
Jeroen.