Het is nu zo 24 nov 2024, 20:50

Oldtimers en Regeerakkoord

Al het nieuws wat te maken heeft met het rijden van een oude BMW (regels, belastingen etc)
  • Auteur
  • Bericht

zerotolerance

Professional Goud

Re: Oldtimers en Regeerakkoord

Berichtzo 04 nov 2012, 12:05

BMWim schreef:
zerotolerance schreef:Graag. Het gaat om de hele uitspraken die gedaan worden.

Je kan alleen personen of bevolkingsgroepen discrimineren, geen machines.

Zo kun je het zien, zo zie ik het hele Mercedes verhaal niet. Het gaat niet om het merk mercedes maar om de mensen die hierin rijden. Ze importeren zichzelf niet en rijden ook niet zelf. Vandaar ook mijn opmerking over de Mercedessen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Discriminatie

Daar wordt discriminatie uitgelegd. Kun je het mee eens zijn, hoeft van mij niet. Ik zie alleen in dit topic de volgende dingen staan:

CeesBMW schreef:Ik snap de insteek van de stelling van het regeer akkoord. Bij de RDW staan rijen oude Mercedes diesels, naar frituur ruikend, om ingeklaard te worden. Deze worden puur gebruikt om goedkoop te rijden, en niet om erfgoed te behouden ! Milieutechnisch ook niet echt lekker.
Aan deze groep mensen valt voor de regering niks binnen te halen. Ze betalen geen accijns (illegale biodiesel), geen MRB, en op de import zit geen BPM. 0,- in het laatje van de overheid.

wax_ schreef:@Cees: je hebt helemaal gelijk, naar mijn mening verpesten die oude stinkdiesels van vele van onze medemensen met migratie achtergrond, waar het maar om 1 ding gaat: goedkooop rijden, het voor iedereen:
veel uitstoot, geen BPM/BTW. Als die 190D o.i.d. doorgeroest is of er iets aankomt, wordt er wel weer een nieuwe geimporteerd....

undifined1 schreef:ik heb het al zo vaak gezegd, maar er is maar 1 oplossing, gewoon een verbod op Mercedes diesel oldtimers.

Maar gelukkig zijn er veel mensen die tegen dit plan zijn, ik vermoed dat het niet helemaal wordt afgelast, maar wel veranderd.

undifined1 schreef:
MARTINE34 schreef:
undifined1 schreef:ik heb het al zo vaak gezegd, maar er is maar 1 oplossing, gewoon een verbod op Mercedes diesel oldtimers.

hoezo alleen MB diesels ook alle BMW peugeot en VW diesels verbannen deze stoten meer fijnstof uit dan twee vrachtwagens met euro 5 norm
en fijnstof is het nieuwe toverwoord in de milieumaffia kabinet :twisted:

Ja maar 70% is MB

Wat ik daaruit opmaak is dat de "Mercedes rijders" (een bepaalde bevolkingsgroep) het zeer waarschijnlijk verpest voor een ander. En dan vind ik jouw opmerking over het wijzen wel erg toepasselijk.

En nu zie ik hierboven weer iets over de eigenaren van "stink"diesels. Discriminatie? Of toch niet? Ik vind van wel. Je kan niet alle eigenaren van een bepaald merk of mensen met een auto die rijden op een bepaalde brandstof over

MartinE34

Professional Zilver

Berichtzo 04 nov 2012, 12:08

reacties prima heb ik geen moeite mee!! (lees dan ook alle post )alleen de opmerking laten we het over de oldtimer hebben was meer bedoelt omdat je er toch niet uitkomt vooral niet met mensen die de hele wereld op hun nek willen nemen of redden ,dit heeft niets met het hoogste woord temaken mijn kant (ben ook niet de enige) :roll:

egoistisch? dat zijn degene die het land besturen dat zijn de zakken vullers voor zichzelf en hun vriendjes en alle andere bonus opstrijkers

discriminatie??? waar hebben we het eigenlijk over omdat een MB een m diesel word genoemd of deze groep mensen hier in rondrijden :?:
das geen discriminatie maar een algemene constatering !!maar nu we het over discriminatie hebben ! wij worden hier in grote lijnen gediscrimineerd op vele vlakken

Ja ik heb het goed!

maar dit wil ik ook zo houden namelijk ;)
Laatst bijgewerkt door MartinE34 op zo 04 nov 2012, 12:58, in totaal 3 keer bewerkt.
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT

MartinE34

Professional Zilver

Berichtzo 04 nov 2012, 12:40

En nu zie ik hierboven weer iets over de eigenaren van "stink"diesels. Discriminatie? Of toch niet? Ik vind van wel. Je kan niet alle eigenaren van een bepaald merk of mensen met een auto die rijden op een bepaalde brandstof over
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT

stefan

Die hard

Berichtzo 04 nov 2012, 13:51

Ik zeg : Wegenbelasting vrij alleen als er lpg in de oldtimer is ingebouwd ( Liefst door LPGSHOP.NL )

Nander

Nieuw

Berichtzo 04 nov 2012, 14:04

Het gaat er niet om wie het meer en minder gegund wordt. Iedereen kijkt en praat vanuit zijn eigen situatie en zo ook de overheid in dit regeerakkoord (en voorgaande). En aangezien de overheid aan de knoppen draait om eigen huishoudboekje op orde te krijgen, zal het naar het volk altijd zo verwoord worden dat het maatschappelijke draagkracht krijgt. Termen als solidariteit & milieu doen het iedere keer weer goed. Indien we niet willen dat het cultureel erfgoed m.b.t. de klassieke auto's verdwijnt, zullen we de FEHAC in haar (en onze) strijd moeten steunen! :smart:
------- BMW 735i AUT4 LPG (Burgundrot) -------

graad

Professional Platina

Berichtzo 04 nov 2012, 14:16

weet je wat t ook is.....nederlanders klagen binnenshuis.....en verder lopen ze met de meenigte mee......als de brandstof mij te duur word...schoep ik welliters benzine,,,van mensen die t wel kunnen betalen...wat ik hier zeg...zeg ik ook in t gezicht van....zal geen buitelandse namen noemen..anders word t weer verwijdert!!!!!!!

dus vanaf nu.....geen benzine van de shell...kunnen ze binnen kort de africaan die dagelijks de goude koets poetst ook ontslaan.. :mrgreen:
ga boodschappen bij de lidle of aldi doen....probeer een buitelandse zorgverzekeraar op de kop te tikken...en binnen kort maar is na de sosciale dienst....krijg ik meer uitkering dan dat ik ga werken...... :devilish: :devilish:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

lingewhale

Nieuw

Berichtzo 04 nov 2012, 14:52

Ik begrijp dat de vrijstelling MRB zijn grondslag vindt/vond in het het overeind houden van het "rijdend historisch erfgoed"

In alle eerlijkheid kun je je afvragen of de E23 daar al toe behoort!!
Rijdend historisch erfgoed wat elke dag gebruikt wordt (en met LPG er in zoals bij mij) wringt feitelijk ook ergens lijkt mij.

Verder lijkt het mij in deze fase van de strijd (er zal nog best wat geschaafd kunnen worden het komende jaar) vooral van belang hoe we de krachten kunnen bundelen om zo'n "schaafproces" op gang te brengen en te houden.
Ik hoor al meerdere keren dat met name het lobbywerk van de FEHAC succesvol is geweest de afgelopen tijd.
Zijn we daar als forum bij aangesloten? Hoe kunnen we dat versterken?
Andere wegen? (binnen de democratische rechtsorde/spelregels)

gr

Lingewhale

BMWim

Moderator

Berichtzo 04 nov 2012, 16:36

@ zero. ja, ben het met je eens zover, maar snap niet goed wat je wil zeggen.

Ik denk dat we een onderscheid moeten maken tussen de woorden 'discriminatie' en 'oneerlijk'

Onder discriminatie verstaat men het anders behandelen van mensen of groepen (meestal minderheden) op basis van uiteenlopende kenmerken zoals afkomst, ras, geboorteland, geloof, politieke of religieuze overtuigingen, sociale gewoonten, sekse, seksuele geaardheid, taal, handicap, leeftijd, enzovoort

Een belangrijk uitgangspunt om te bepalen, of een door de overheid gemaakt onderscheid discriminatie is, is te vinden in artikel 1 van de Nederlandse Grondwet. Dit artikel luidt: "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Discriminatie kan je dus niet claimen op basis van autokeuze, brandstofsoort, MRB etc...
Je kan zeggen het is ONEERLIJK, maar discriminatie is dus niet van toepassing

Nu, over de MB diesels. Is dit eerlijk ?? Daar kunnen we idd hier lekker over discussieren en van mening veranderen. NIET als er bepaalde bevolkinsgroepen aan worden gelinked ( en blijkbaar de schuld wordt gegeven). (Ik ken een aantal MB diesels rijders en ook nog autochtoon !!)

Het is bovendien hypocriet om de (diesel) rijder de schuld te geven dat de MRB vrijstelling vervalt, als jezelf in een belastingvrije auto rondtoert..
Om een idee te geven hoe belastingbetalende BMW rijders denken over (o.a.) ons, ga eens naar het BMW 7 forum.
Daar schrijven ze : Ik betaal ook gewoon MRB en maak gebruik van de weg, net zoals de oldtimers. Waarom hoeven die niks te betalen ? Da's niet eerlijk !

Als je er over nadenkt, hebben zij, in principe, nog gelijk ook !

Dat de MRB vrijstelling vervalt is zuur...( ja, ik heb er ook 3), maar om over discriminatie te beginnen is veel te zwaar aangezet ! Ook de hele politiek wordt er weer bijgehaald. Termen als zakkenvullers, idioten, Griekenland etc etc....
Als ik dat lees, denk ik; Wat leven jullie dan in een rotland zeg ! Schreeuwen en schoppen, maar geen opbouwende oplossing aanbieden.. Ja, zolang anderen maar de rekening betalen.

Waardeer en realiseer ook eens in wat voor een goed land wij leven. Dat komt niet vanzelf, ook niet alleen van de overheid.

Het probleem is simpel; we geven als land meer uit, dan er binnenkomt. Dat kan je niet erg lang volhouden (zie Griekenland). Dat is een keihard feit. Wij zijn er allemaal ( in meer of mindere mate) schuldig aan.
Ondanks dat het probleem simpel is, is de oplossing niet gemakkelijk. Er wordt hard ingegrepen, iedereen zal lijden. We moeten tenslotte ook aan onze (klein) kinderen denken..

Denk er eens aan als je vanavond op de warme bank zit met een zak chips en een biertje naar je flatscreen TV kijkt.
als ik mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi !

Street legal

Professional

Berichtzo 04 nov 2012, 17:24

ja, Wim. gelukkig leven we in een land waar je kunt discussi
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image

Rene076

Nieuw

Berichtzo 04 nov 2012, 17:26

Sander Veldtman schreef:las hier ergens over een e23 die 80euro per maand gaat kosten?
Weet niet hoe je bij dat bedrag komt,maar die van mij gaat zo,beetje 560 euro
Per kwartaal kosten!

Sterker nog... een e23 sharknose(mischien iets lichter dan n type 2?) op benzine kost maar 223 euro per kwartaal. Nog geen 80 euro per maand dus.
En eentje op lpg 476 euro..

Dus weet niet hoe jij aan de 560 komt?
1980 BMW e23 732i diamantzwart
2001 BMW e46 325i zwart sedan

pa633

Die hard

Berichtzo 04 nov 2012, 19:00

Boven de 1851 kilo dan zit je aan dat bedrag van 560

Rene076

Nieuw

Berichtzo 04 nov 2012, 19:25

En welke e23 haald de 1851 kilo dan? Weet niet of het ledig gewicht word aangepast op het kenteken na de inbouw van lpg?
1980 BMW e23 732i diamantzwart
2001 BMW e46 325i zwart sedan

Street legal

Professional

Berichtzo 04 nov 2012, 19:53

Het gewicht van de wagen wordt meestal met een categorie verhoogd, dus 50 / 100 kg voor de installatie incl tank
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image

RobertF

Professional Goud

Berichtzo 04 nov 2012, 21:19

Vlgs het RDW register is die van mij de zwaarste E23 in Nederland met 1709 Kg. Dus dat wordt dokken :angry:

Mike_

Nieuw

Berichtma 05 nov 2012, 16:29

Ze kunnen beter wegenbelasting inschakelen op scooters, deze bestuurders maken degelijk gebruik van de weg zonder ervoor te hoeven betalen. :geek:

Zie je weer; een ander moet maar meer betalen. Vind je dat niet erg egoistisch gedacht ?[/quote]

Ego

RobertF

Professional Goud

Berichtma 05 nov 2012, 16:48

Het bromfietskenteken is ingevoerd omdat daardoor de diefstallen zouden afnemen. De diefstallen zijn explosief gestegen. Er worden elke dag 42 stuks gestolen
Het kenteken heeft mij toen voor mijn verzameling bijna 1000 euro gekost en ik kreeg voor die centen niks terug.
Je zult dan ook zien dat het niet lang duurt voordat milieudefensie ook hier gaat wroeten en dan wordt het betalen!!!!!

pa633

Die hard

Berichtma 05 nov 2012, 22:46

RobertF schreef:Het bromfietskenteken is ingevoerd omdat daardoor de diefstallen zouden afnemen. De diefstallen zijn explosief gestegen. Er worden elke dag 42 stuks gestolen
Het kenteken heeft mij toen voor mijn verzameling bijna 1000 euro gekost en ik kreeg voor die centen niks terug.
Je zult dan ook zien dat het niet lang duurt voordat milieudefensie ook hier gaat wroeten en dan wordt het betalen!!!!!

Lol, dat is echt niet waarom het kenteken is ingevoerd ben ik bang :geek: Met kenteken veel makkelijker een bekeuring schrijven als met dat kleine plaatje, extra inkomsten voor overschrijven en straks vast ook een of andere heffing voor bezit.

RobertF

Professional Goud

Berichtma 05 nov 2012, 23:41

Het is altijd zo gebracht dat het kenteken de diefstallen zou verminderen en daarom noodzakelijk was. Door het kenteken is het wel mogelijk de bromfietsers uit te melken, door geld te vangen voor schorsing, en straks APK en MRB

Kevin1991

Master

Berichtdi 06 nov 2012, 10:24

Hier zakt nou echt m
https://www.accountkiller.com/removal-requested

jeffreypico

Master

Berichtdi 06 nov 2012, 11:21

Kevin1991 schreef:Hier zakt nou echt m

graad

Professional Platina

Berichtdi 06 nov 2012, 12:06

heb net met een oldtimer liefhebber gesproken......nissan patrols en mercedesen....en ja hoor.....zelfs waar die verzekerd is.....wil geen oldtimers op lpg of diesel meer verzekeren :roll: :roll:

hij zo.....nog even...en dan brand mijn loods af :mrgreen: :mrgreen:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

frank

Pro

Berichtdi 06 nov 2012, 20:01

mijn idee is gewoon heel oldtimer nederland de auto laten schorsen ,komen ze ook niet aan die 154 miljoen toch
en het liefst allemaal op dezelde dag
grt frank

7rider

Nieuw

Berichtdi 06 nov 2012, 20:30

Street legal schreef:ja, Wim. gelukkig leven we in een land waar je kunt discussi

frank

Pro

Berichtdi 06 nov 2012, 21:09

weet niet hoeveel oldtimers er op dit moment in nederland rondrijden,maar auto's van 15 jaar of ouder kost 23,90 euro
als er 750000 oldtimers rondrijden en ze allemaal geschorst worden tikt dat lekker aan
zitten ze op 1792500 euro.
154 miljoen minus 1792500 houden ze weer een tekort van 152027500. ruim 152 miljoen.

BMWim

Moderator

Berichtwo 07 nov 2012, 12:53

7rider schreef:
Street legal schreef:ja, Wim. gelukkig leven we in een land waar je kunt discussi
als ik mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi !
VorigeVolgende

Keer terug naar Ander belangrijk nieuws