En nu zie ik hierboven weer iets over de eigenaren van "stink"diesels. Discriminatie? Of toch niet? Ik vind van wel. Je kan niet alle eigenaren van een bepaald merk of mensen met een auto die rijden op een bepaalde brandstof over
zo 04 nov 2012, 13:51
Ik zeg : Wegenbelasting vrij alleen als er lpg in de oldtimer is ingebouwd ( Liefst door LPGSHOP.NL )
zo 04 nov 2012, 14:04
Het gaat er niet om wie het meer en minder gegund wordt. Iedereen kijkt en praat vanuit zijn eigen situatie en zo ook de overheid in dit regeerakkoord (en voorgaande). En aangezien de overheid aan de knoppen draait om eigen huishoudboekje op orde te krijgen, zal het naar het volk altijd zo verwoord worden dat het maatschappelijke draagkracht krijgt. Termen als solidariteit & milieu doen het iedere keer weer goed. Indien we niet willen dat het cultureel erfgoed m.b.t. de klassieke auto's verdwijnt, zullen we de FEHAC in haar (en onze) strijd moeten steunen!
zo 04 nov 2012, 14:16
weet je wat t ook is.....nederlanders klagen binnenshuis.....en verder lopen ze met de meenigte mee......als de brandstof mij te duur word...schoep ik welliters benzine,,,van mensen die t wel kunnen betalen...wat ik hier zeg...zeg ik ook in t gezicht van....zal geen buitelandse namen noemen..anders word t weer verwijdert!!!!!!!
dus vanaf nu.....geen benzine van de shell...kunnen ze binnen kort de africaan die dagelijks de goude koets poetst ook ontslaan..
ga boodschappen bij de lidle of aldi doen....probeer een buitelandse zorgverzekeraar op de kop te tikken...en binnen kort maar is na de sosciale dienst....krijg ik meer uitkering dan dat ik ga werken......
zo 04 nov 2012, 14:52
Ik begrijp dat de vrijstelling MRB zijn grondslag vindt/vond in het het overeind houden van het "rijdend historisch erfgoed"
In alle eerlijkheid kun je je afvragen of de E23 daar al toe behoort!!
Rijdend historisch erfgoed wat elke dag gebruikt wordt (en met LPG er in zoals bij mij) wringt feitelijk ook ergens lijkt mij.
Verder lijkt het mij in deze fase van de strijd (er zal nog best wat geschaafd kunnen worden het komende jaar) vooral van belang hoe we de krachten kunnen bundelen om zo'n "schaafproces" op gang te brengen en te houden.
Ik hoor al meerdere keren dat met name het lobbywerk van de FEHAC succesvol is geweest de afgelopen tijd.
Zijn we daar als forum bij aangesloten? Hoe kunnen we dat versterken?
Andere wegen? (binnen de democratische rechtsorde/spelregels)
gr
Lingewhale
zo 04 nov 2012, 16:36
@ zero. ja, ben het met je eens zover, maar snap niet goed wat je wil zeggen.
Ik denk dat we een onderscheid moeten maken tussen de woorden 'discriminatie' en 'oneerlijk'
Onder discriminatie verstaat men het anders behandelen van mensen of groepen (meestal minderheden) op basis van uiteenlopende kenmerken zoals afkomst, ras, geboorteland, geloof, politieke of religieuze overtuigingen, sociale gewoonten, sekse, seksuele geaardheid, taal, handicap, leeftijd, enzovoort
Een belangrijk uitgangspunt om te bepalen, of een door de overheid gemaakt onderscheid discriminatie is, is te vinden in artikel 1 van de Nederlandse Grondwet. Dit artikel luidt: "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
Discriminatie kan je dus niet claimen op basis van autokeuze, brandstofsoort, MRB etc...
Je kan zeggen het is ONEERLIJK, maar discriminatie is dus niet van toepassing
Nu, over de MB diesels. Is dit eerlijk ?? Daar kunnen we idd hier lekker over discussieren en van mening veranderen. NIET als er bepaalde bevolkinsgroepen aan worden gelinked ( en blijkbaar de schuld wordt gegeven). (Ik ken een aantal MB diesels rijders en ook nog autochtoon !!)
Het is bovendien hypocriet om de (diesel) rijder de schuld te geven dat de MRB vrijstelling vervalt, als jezelf in een belastingvrije auto rondtoert..
Om een idee te geven hoe belastingbetalende BMW rijders denken over (o.a.) ons, ga eens naar het BMW 7 forum.
Daar schrijven ze : Ik betaal ook gewoon MRB en maak gebruik van de weg, net zoals de oldtimers. Waarom hoeven die niks te betalen ? Da's niet eerlijk !
Als je er over nadenkt, hebben zij, in principe, nog gelijk ook !
Dat de MRB vrijstelling vervalt is zuur...( ja, ik heb er ook 3), maar om over discriminatie te beginnen is veel te zwaar aangezet ! Ook de hele politiek wordt er weer bijgehaald. Termen als zakkenvullers, idioten, Griekenland etc etc....
Als ik dat lees, denk ik; Wat leven jullie dan in een rotland zeg ! Schreeuwen en schoppen, maar geen opbouwende oplossing aanbieden.. Ja, zolang anderen maar de rekening betalen.
Waardeer en realiseer ook eens in wat voor een goed land wij leven. Dat komt niet vanzelf, ook niet alleen van de overheid.
Het probleem is simpel; we geven als land meer uit, dan er binnenkomt. Dat kan je niet erg lang volhouden (zie Griekenland). Dat is een keihard feit. Wij zijn er allemaal ( in meer of mindere mate) schuldig aan.
Ondanks dat het probleem simpel is, is de oplossing niet gemakkelijk. Er wordt hard ingegrepen, iedereen zal lijden. We moeten tenslotte ook aan onze (klein) kinderen denken..
Denk er eens aan als je vanavond op de warme bank zit met een zak chips en een biertje naar je flatscreen TV kijkt.
zo 04 nov 2012, 17:24
ja, Wim. gelukkig leven we in een land waar je kunt discussi
zo 04 nov 2012, 17:26
Sander Veldtman schreef:las hier ergens over een e23 die 80euro per maand gaat kosten?
Weet niet hoe je bij dat bedrag komt,maar die van mij gaat zo,beetje 560 euro
Per kwartaal kosten!
Sterker nog... een e23 sharknose(mischien iets lichter dan n type 2?) op benzine kost maar 223 euro per kwartaal. Nog geen 80 euro per maand dus.
En eentje op lpg 476 euro..
Dus weet niet hoe jij aan de 560 komt?
zo 04 nov 2012, 19:00
Boven de 1851 kilo dan zit je aan dat bedrag van 560
zo 04 nov 2012, 19:25
En welke e23 haald de 1851 kilo dan? Weet niet of het ledig gewicht word aangepast op het kenteken na de inbouw van lpg?
zo 04 nov 2012, 19:53
Het gewicht van de wagen wordt meestal met een categorie verhoogd, dus 50 / 100 kg voor de installatie incl tank
zo 04 nov 2012, 21:19
Vlgs het RDW register is die van mij de zwaarste E23 in Nederland met 1709 Kg. Dus dat wordt dokken
ma 05 nov 2012, 16:29
Ze kunnen beter wegenbelasting inschakelen op scooters, deze bestuurders maken degelijk gebruik van de weg zonder ervoor te hoeven betalen.

Zie je weer; een ander moet maar meer betalen. Vind je dat niet erg egoistisch gedacht ?[/quote]
Ego
ma 05 nov 2012, 16:48
Het bromfietskenteken is ingevoerd omdat daardoor de diefstallen zouden afnemen. De diefstallen zijn explosief gestegen. Er worden elke dag 42 stuks gestolen
Het kenteken heeft mij toen voor mijn verzameling bijna 1000 euro gekost en ik kreeg voor die centen niks terug.
Je zult dan ook zien dat het niet lang duurt voordat milieudefensie ook hier gaat wroeten en dan wordt het betalen!!!!!
ma 05 nov 2012, 22:46
RobertF schreef:Het bromfietskenteken is ingevoerd omdat daardoor de diefstallen zouden afnemen. De diefstallen zijn explosief gestegen. Er worden elke dag 42 stuks gestolen
Het kenteken heeft mij toen voor mijn verzameling bijna 1000 euro gekost en ik kreeg voor die centen niks terug.
Je zult dan ook zien dat het niet lang duurt voordat milieudefensie ook hier gaat wroeten en dan wordt het betalen!!!!!
Lol, dat is echt niet waarom het kenteken is ingevoerd ben ik bang

Met kenteken veel makkelijker een bekeuring schrijven als met dat kleine plaatje, extra inkomsten voor overschrijven en straks vast ook een of andere heffing voor bezit.
ma 05 nov 2012, 23:41
Het is altijd zo gebracht dat het kenteken de diefstallen zou verminderen en daarom noodzakelijk was. Door het kenteken is het wel mogelijk de bromfietsers uit te melken, door geld te vangen voor schorsing, en straks APK en MRB
di 06 nov 2012, 11:21
Kevin1991 schreef:Hier zakt nou echt m
di 06 nov 2012, 20:01
mijn idee is gewoon heel oldtimer nederland de auto laten schorsen ,komen ze ook niet aan die 154 miljoen toch
en het liefst allemaal op dezelde dag
grt frank
di 06 nov 2012, 20:30
Street legal schreef:ja, Wim. gelukkig leven we in een land waar je kunt discussi
di 06 nov 2012, 21:09
weet niet hoeveel oldtimers er op dit moment in nederland rondrijden,maar auto's van 15 jaar of ouder kost 23,90 euro
als er 750000 oldtimers rondrijden en ze allemaal geschorst worden tikt dat lekker aan
zitten ze op 1792500 euro.
154 miljoen minus 1792500 houden ze weer een tekort van 152027500. ruim 152 miljoen.
wo 07 nov 2012, 12:53
7rider schreef:Street legal schreef:ja, Wim. gelukkig leven we in een land waar je kunt discussi
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.